پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

مجمع خيرين کتابخانه ساز در استان شکل گيرد

کد خبر: 191477 تاریخ انتشار: 1402/03/09 09:37:02
نمایش: 589
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر تشکيل مجمع خيرين کتابخانه‌ساز، گفت: از اين ظرفيت مي‌توان براي احداث کتابخانه‌هاي عمومي و همچنين اهداي کتاب به نحو شايسته اي استفاده کرد.

به گزارش روابط عمومي استانداري چهارمحال و بختياري ، غلامعلي حيدري روز دوشنبه در نشست انجمن کتابخانه‌هاي عمومي اين استان افزود: کتابخانه يکي از تاثيرگذارين نهادهاي اجتماعي در هر کشوري است از همين رو بايد اين امکان براي مردم روستاها و شهرها فراهم شود.

وي بر ضرورت تسريع در اجراي طرح کتابخانه مرکزي شهرکرد تاکيد کرد و گفت: احداث کتابخانه مرکزي براي شهرکرد و استان موضوع مهمي است که بايد به جد پيگير اختصاص اعتبار اين طرح که ملي است، باشيم.
 

استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: يکي از مهمترين مطالبات استان احداث کتابخانه مرکزي است که با وجود اينکه طي سال‌هاي گذشته مصوب شده اما تاکنون اعتبار مناسبي به آن اختصاص نيافته و احداث آن بلاتکليف مانده است از همين رو مي‌طلبد مديرکل کتابخانه‌هاي عمومي به همراهي رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان پيگير اختصاص اعتبار اين طرح باشند.

حيدري تصريح کرد: کتاب و کتابخواني نه تنها منجر به سوادآموزي و علم‌آموزي مي‌شود بلکه به پرورش خلاقيت و ابتکار و غني‌سازي اوقات فراغت کمک مي‌کند و در نهايت ارتقاي کيفيت زندگي را به همراه دارد.
 

وي، فرهنگسازي را لازمه تقويت فرهنگ کتاب و کتابخواني دانست و گفت: هريک از دستگاه‌هاي عضو انجمن بايد پيشنهادها و برنامه‌هاي خود را در خصوص فرهنگسازي کتابخواني ارائه دهند.
 

حيدري تصريح کرد: موضوع ديگر در خصوص کتابخواني ايجاد زيرساخت‌هاست که در همين راستا بايد تلاش کرد در تمامي شهرهاي استان کتابخانه عمومي احداث و براي روستاها نيز کتابخانه سيار پيش‌بيني شود.

 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07