پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
ايرنا/

فاز نخست تصفيه‌خانه طرح آب‌‎رساني به مرکز چهارمحال و بختياري به بهره‌برداري رسيد

کد خبر: 191479 تاریخ انتشار: 1402/03/09 09:52:29
نمایش: 638
اخبار
مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي چهارمحال و بختياري گفت: فاز نخست تصفيه‌خانه طرح آب‌‎رساني به مرکز چهارمحال و بختياري به بهره‌برداري رسيد.

فردوس کريمي در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا تاکيد کرد: اين تصفيه‌خانه يکهزار و ۷۵۰ ليتر بر ثانيه آب سالم و بهداشتي را وارد مدار مي‌کند و براي ۱۳ شهر و ۱۳ روستاي استان با جمعيتي افزون‌بر ۵۰۰ هزار نفر در شهرستان‌هاي بن، سامان، شهرکرد و قسمت‌هايي ديگر از استان آب آشاميدني باکيفيت و پايدار تأمين مي‌کند.

وي با اشاره به رفع کامل کدورت آب آشاميدني شهرکرد با راه‌اندازي اين تصفيه‌خانه افزود: شهرکرد ۵۰۰ ليتر بر ثانيه آب از خط کوهرنگ دريافت مي‌کند اما از طريق اين تصفيه‌خانه يکهزار و ۷۵۰ ليتر بر ثانيه آب آشاميدني با کيفيت تأمين مي‌شود.

کريمي اين تصفيه‌خانه را يک تصفيه‌خانه متعارف و پيشرفته معرفي و تصريح کرد: تمامي مراحل و فرآيند تصفيه در اين تصفيه‌خانه انجام مي‌شود.

وي يادآور شد: اين سيستم با توجه به پيشرفته بودن و ظرفيت موجود مي‌تواند تمامي آب مورد نياز مرکز چهارمحال و بختياري را تصفيه کند.

مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي چهارمحال و بختياري اظهار داشت: تصفيه‌‎خانه ۹۵ درصد پيشرفت فيزيکي دارد و بخش مهمي از دستگاه‌هاي آن نصب شده است.

وي گفت: بخش ديگر آن در ادامه تامين و نصب مي‌شود اما امروز فاز يک پروژه وارد مدار شد و با راه‌اندازي اين تصفيه‌خانه نگراني براي تأمين آب کيفي وجود نخواهد داشت.

کريمي تاکيد کرد: طرح اين تصفيه‌خانه از سال ۱۳۹۶ آغاز شده و در ۲ سال گذشته ۱۴ هزار ميليارد ريال براي تکميل آن اختصاص يافته است و براي تکميل ۱۰۰ درصد آن نياز به تامين اعتبار خواهد بود.

وي افزود: از توجه و حمايت‌هاي وزير نيرو، معاون آب و آبفا وزير نيرو، استاندار چهارمحال و بختياري و مجمع نمايندگان استان که براي تامين اعتبار همت داشتند، قدرداني مي‌شود.

 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07