پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

امسال بايد نرخ بيکاري و تورم در استان تک‌رقمي شود

کد خبر: 191536 تاریخ انتشار: 1402/03/20
نمایش: 538
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه نرخ بيکاري و تورم استان در سال جاري بايد تک رقمي شود، گفت: تحقق اين مهم نيازمند تقويت نقش بخش خصوصي است.
غلامعلي حيدري روز شنبه در نشست با هيات رئيسه اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي چهارمحال و بختياري و مديران اقتصادي بانک‌هاي استان تاکيد کرد: حيدري افزود: انتظار مي رود هيات رئيسه جديد اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي چهارمحال و بختياري براي تسريع در روند توسعه اقتصادي استان برنامه‌ريزي و اقدام کنند.
وي با تاکيد بر افزايش همدلي، هم‌افزايي و وحدت براي تحقق اهداف توسعه‌اي و تسريع در روند پيشرفت استان، تصريح کرد: با تعامل بيش از پيش دولت و بخش خصوصي مي توان برنامه هاي اقتصادي استان را به نحو بهتري پيش برد.
وي بهره‌مندي از ظرفيت سرمايه‌گذاري خارجي براي جذب آنان در چهارمحال و بختياري را ضروري دانست و افزود: فعال شدن بخش اقتصادي وزارت امورخارجه از اقدامات مهم و موثر دولت سيزدهم به شمار مي‌رود.
استاندار چهارمحال و بختياري، راه‌اندازي پايانه صادراتي در حوزه‌هاي مختلف را ضروري اعلام کرد و افزود: گردش مالي تمامي محصولات صادراتي چهارمحال و بختياري بايد درون استان انجام و توليدات از طريق گمرک استان صادر شود.
حيدري، تحول در اقتصاد استان را ضروري و نيازمند همکاري فعالان حوزه توليد دانست و افزود: در اين راستا شوراي گفت‌وگوي دولت و بخش خصوصي تاثيرگذار است.
وي بهره‌مندي از توافق‌نامه‌هاي ملي را براي توسعه فعاليت‌هاي اقتصادي استان را ضروري اعلام کرد و اظهارداشت:تشويق سرمايه‌گذاران براي ورود به استان و سرمايه‌گذاري در زنجيره‌هاي توليد مانند فرش و صنايع‌دستي مورد توجه مسوولان مرتبط قرار گيرد.
حيدري برپايي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي در چهارمحال و بختياري را راهکار موثري براي معرفي ظرفيت‌هاي اقتصادي استان دانست و يادآور شد: اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي استان حذف کاغذبازي اداري و بهبود کسب و کار با هدف مهار تورم را در دستور کار قرار دهد.
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به لزوم توجه به تکميل زنجيره‌هاي توليد در بخش‌هاي مختلف چهارمحال و بختياري گفت: راه‌اندازي مجتمع‌هاي دامپروري، شهرک‌هاي صنعتي و مجتمع‌هاي گردشگري در تمامي شهرهاي استان براساس آمايش سرزميني و طبق برنامه‌ريزي مشخص انجام شود.
وي به لزوم حمايت از مشاغل خانگي بويژه براي زنان سرپرست خانوار را ضروري اعلام کرد و افزود: اداره‌کل ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي به‌همراه سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاري شهرداري‌ها بازارچه‌هاي عرضه محصولات محلي در شهرهاي استان را راه‌اندازي کنند.
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: با ۱۵ سفير ايران در کشورهاي مختلف نشست برگزار شده و اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي استان نقش مهمي در معرفي ظرفيت‌هاي اين نقطه از ايران اسلامي براي جذب سرمايه‌گذاران خارجي دارد.
وي يادآور شد: يک بسته کامل از معرفي ظرفيت‌هاي گردشگري، زيرساختي، توليدي و محصولات صادراتي چهارمحال و بختياري براي ارائه به سرمايه‌گذاران خارجي آماده شود.
حيدري تصريح کرد: پيگيري لازم براي حضور سفيران کشورهاي مختلف در چهارمحال و بختياري و سفر مسوولان ارشد استان به کشورهاي هدف صادراتي در دستورکار قرار گيرد.

 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06