پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

اجراي طرح روستاي نوفن در چهارمحال و بختياري

کد خبر: 191579 تاریخ انتشار: 1402/03/23
نمایش: 602
اخبار
سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي استانداري چهارمحال و بختياري با اشاره به آمادگي اين استان براي اجراي طرح روستاي نوفن در استان گفت: روستاهاي داراي ظرفيت نسبي در اين خصصوص در محرله شناسايي قرار گرفت.

محمدکاظم منزوي در نشست هماهنگي و توجيهي اجراي طرح روستاي نوفن در استان اظهار داشت: اين طرح مي‌تواند نقش بسزايي در افزايش بهره‌وري محصولات کشاورزي، اشتغال در مناطق روستايي و در نهايت کاهش نرخ بيکاري داشته باشد.

وي افزود: تمام تلاش خود را به کار مي‌گيريم تا با همکاري و مشارکت شرکت‌هاي دانش‌بنيان اين طرح را به خوبي در استان اجرا کنيم از همين رو مي‌طلبد روستاهاي داراي ظرفيت و قابليت بالا سريع‌تر شناسايي شود.

اجراي طرح "نوفن" که با هدف انتقال فناوري به کسب و کارهاي روستايي از سال گذشته از سوي صندوق کارآفريني اميد آغاز شده است، روز دوشنبه در استان چهارمحال و بختياري در نشستي با حضور شرکت‌هاي دانش‌بنيان تبيين و وارد فاز اجرايي شد.

اجراي طرح روستاي نوفن از ورود دانش و فناوري به اقتصاد روستا و توليدات کشاورزي حمايت ويژه تسهيلاتي مي‌کند و در نهايت نه تنها موجب افزايش بهره‌وري محصولات و امنيت غذايي کشور مي‌شود بلکه در مهاجرت معکوس به روستاها نيز نقش مهمي دارد.

ورود فناوري‌هاي نو و انجام خلاقانه و دانش‌بنيان مشاغل روستايي مي‌تواند ضمن توليد متراکم و با بهره‌وري بالاتر، ارزش‌افزوده بالاتري توليد کند؛ طرح روستاي نوفن که از ابتکارات دولت سيزدهم به شمار مي‌رود و از سال ۱۴۰۱ تحقق اين نياز حياتي را در کسب و کارهاي روستايي دنبال مي‌کند، به گفته مدير توسعه زيست‌بوم کسب و کارهاي صندوق کارآفريني اميد تاکنون در نيمي از استان‌هاي کشور به مرحله اجرا رسيده است.

بر اساس اين طرح صندوق کارآفريني اميد به عنوان حلقه واسط ميان واحدهاي فناور و دانش‌بنيان مستقر در استان‌ها و صاحبان کسب و کار روستايي عمل مي‌کند و در راستاي آسان‌سازي ورود فناوري‌ به اين کسب و کارها تسهيلات کارآفريني پرداخت مي‌کند.

در همين راستا به تازگي نشستي با حضور مسوولان استاني و کشوري صندوق کارآفريني اميد، مديران اقتصادي استان و جمعي از فعالان شرکت‌هاي فناور و دانش‌بنيان اين استان برگزار شد تا علاوه‌بر تبيين طرح روستاي نوفن، نظرات عملياتي آنها در اجراي اين طرح ارائه و طرح در مسير اجرايي شدن قرار گيرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06