پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
ايرنا/

شکل گيري نهضت گلخانه سازي در دولت سيزدهم سرعت گرفت / رتبه نخست استان در پرداخت تسهيلات

کد خبر: 191586 تاریخ انتشار: 1402/03/24
نمایش: 649
اخبار
مديرشعب بانک کشاورزي چهارمحال و بختياري گفت: در سال گذشته مبلغ ۲ هزار و ۷۱۸ ميليارد ريال تسهيلات براي احداث ۸۷ طرح گلخانه به مساحت بيش از ۳۳ هکتار در استان پرداخت شدکه در همين خصوص رتبه نخست کشوري را کسب کرديم.

هوشنگ طاهري ميرقائد روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا افزود: بانک کشاورزي استان با تعداد ۳۵ شعبه در سال ۱۴۰۱ در بخش‌هاي مختلف تعداد ۳۰ هزار و ۶۷۵ فقره تسهيلات به مبلغ ۳۷ هزار و ۵۳۸ ميليارد ريال پرداخت کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن ۱۸۸ درصد رشد داشته است که اين موضوع باعث ايجاد و تثبيت بيش از ۱۰ هزار شغل شده است.

وي ادامه داد: اين تسهيلات در زيربخش‌هاي گلخانه، آب و خاک، باغداري، دامداري، زراعت، شيلات، مرغداري، مکانيزاسيون کشاورزي، قرض‌الحسنه اشتغالزايي، ازدواج و فرزندآوري، مردمي‌سازي و توزيع عادلانه يارانه‌ها، سفر رييس‌جمهور و ساير موارد بوده است.

طاهري تصريح کرد: همچنين اعتبار بند الف تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۱ برنامه ابلاغي استان سه هزار و ۸۲۶ ميليارد ريال بود که علاوه‌بر پرداخت سهميه ابلاغي، مبلغ ۸۱۲ ميليارد ريال اعتبار مازاد بر سهميه از مرکز اخذ و پرداخت شده است و با کل تسهيلات پرداختي مبلغ چهار هزار و ۶۳۸ ميليارد ريال و ۱۲۱ درصد جذب، چهارمحال و بختياري در رديف استان‌هاي برتر کشور قرار گرفت.

مديرشعب بانک کشاورزي چهارمحال و بختياري يکي از مهمترين اهداف بانک در سالجاري را تحقق شعار سال که به فرمايش مقام معظم رهبري مزين به سال مهار تورم، رشد توليد است را عنوان کرد و گفت: در همين راستا توسعه و ارتقاي خدمات براي حمايت دوچندان از بخش کشاورزي، اشتغال، جذب منابع و افزايش سهم از بازار به جد در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ايرنا، شکل‌گيري نهضت گلخانه‌سازي از مهمترين برنامه‌هاي دولت سيزدهم در استان چهارمحال و بختياري است بطوريکه به گفته رييس سازمان جهاد کشاورزي اين استان، در حال حاضر ۵۶ هکتار گلخانه در قالب ۱۸۰ واحد در استان فعال و در دست بهره‌برداري و ۴۰ هکتار نيز در قالب بيش از ۷۰ واحد در دست احداث است. همچنين احداث سالانه ۱۰۰ هکتار گلخانه در استان پيش‌بيني شده است و کلنگ بزرگترين شهرک گلخانه‌اي استان نيز در دولت سيزدهم به زمين زده شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06