پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

استاندار برنامه‌هاي عملياتي توسعه چهارمحال و بختياري را تشريح کرد

کد خبر: 191594 تاریخ انتشار: 1402/03/25 21:22:18
نمایش: 620
اخبار
 استاندار چهارمحال و بختياري گفت: با تلفيق برنامه‌اي از سند بومي توسعه استان و برنامه‌هاي توسعه‌اي که از سوي وزارت کشور براي استان ابلاغ شده، يک برنامه عملياتي براي رشد و توسعه استان در دستور کارگروه قرار مي‌گيرد.
غلامعلي حيدري روز پنجشنبه در کارگروه اقتصادي، سرمايه‌گذاري و اشتغال اين استان اظهار داشت: ارتقاي درآمد سرانه، افزايش سهم توليدناخالص داخلي استان، کاهش نرخ بيکاري، افزايش سهم صادرات، مهار تورم، افزايش جذب سرمايه‌گذاري و ارتقاي ارزش افزوده بخش‌هاي مختلف از مهمترين اهداف تدوين و اجراي اين طرح در استان است.

وي ادامه داد: در راستاي تحقق اين اهداف بايد اقدامات مشترکي از سوي تمامي دستگاه‌هاي اجرايي استان انجام گيرد که از مهمترين الزامات آن هم افزايي، خردجمعي، همفکري و انسجام است.

استاندار چهارمحال و بختياري، افزايش بهره‌وري در بخش‌هاي مختلف را از ديگر الزامات اجراي موفق برنامه توسعه اي استان برشمرد و گفت: استفاده از توان بخش خصوصي، حرفه آموزي به جوانان، توليد دانش‌بنيان، توجه به توسعه آمايش سرزميني، جذب به موقع تسهيلات، مردمي کردن امور و استفاده از ظرفيت‌هاي موجود براي افزايش صادرات در استان الزامات و راهکارهاي ديگر تحقق برنامه توسعه اي استان به شمار مي‌رود.

وي، ايجاد نمايندگي وزارت کشور در استان را از ديگر برنامه‌هاي در دستور کار برشمرد و افزود: با تحقق اين برنامه و تقويت مراودات خود با سفراي ايران در کشورهاي مختلف مي توان نه تنها صادرات خود را افزايش دهيم بلکه در تبادل دانشجو و همچنين جذب سرمايه‌گذار گام‌هاي بلندتري برداريم.

استاندار چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: معاون استانداري به همراه مديران ستادي و مديران دستگاه‌هاي اجرايي هر هفته به مناطق مختلف استان سفر و با  شناسايي ظرفيت‌ها و مشکلات موجود تدوين طرح توسعه اي استان را شتاب مي دهند.

حيدري افزود: نرخ بيکاري و تورم استان رد سالجاري بايد تک رقمي شود از همين رو بايد از همه ظرفيت هاي موجود بهره گيرد کرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با تاکيد بر ايفاي مسئوليت اجتماعي صنايع و شرکت هاي خصوصي استان، اظهار داشت: بانک هاي عامل نيز به درستي به تعهدات خود عمل کنند.

 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06