پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

رشد ۳۵ درصدي کشفيات قاچاق در چهارمحال و بختياري

کد خبر: 191743 تاریخ انتشار: 1402/04/15 12:18:44
نمایش: 815
اخبار
دبير کميسيون برنامه‌ريزي، پيشگيري و مقابله با قاچاق کالا و ارز چهارمحال و بختياري گفت: کشفيات قاچاق کالا و ارز در استان طي سه ماه ابتدايي امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد رشد کرد.

يدالله گودرزي روز پنجشنبه به مناسبت هفته مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: در فصل بهار امسال ۷۴۱ ميليارد و ۲۱۶ ميليون ريال کالاي قاچاق در استان کشف شد که بيشتر شامل لوازم خانگي، نوشت افزار(لوازم‌التحرير)، رايانه، مواد غذايي و زغال و چوب جنگلي بوده است.

وي ادامه داد: ۱۲ تير سالروز صدور فرمان تاريخي رهبر معظم انقلاب براي مبارزه با قاچاق کالا و ارز است و در همين راستا از ۱۲ تا ۱۹ تيرماه در تقويم کشور با عنوان هفته مبارزه با قاچاق کالا و ارز نامگذاري شده است.

دبير کميسيون برنامه‌ريزي، پيشگيري و مقابله با قاچاق کالا و ارز چهارمحال و بختياري با اشاره به تشديد نظارت‌ها بر محورهاي ارتباطي استان و در شبکه عرضه و بازار در خصوص مقابله با قاچاق کالا، تصريح کرد: افزايش کشفيات در استان به دنبال تشديد نظارت‌ها شکل گرفته است به طوري‌ که ايستگاه‌هاي ايست بازرسي در جاده‌هاي ترانزيتي استان تقويت شده است و مبارزه با خودروهاي معروف به شوتي در دستور کار قرار گرفته است.

گودرزي با اشاره به اولويت‌هاي مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان طي سالجاري، تصريح کرد: مبارزه با قاچاق کالاهاي سلامت‌محور که با جان مردم ارتباط مستقيم دارد، مبارزه با قاچاق گوشي همراه، دخانيات، پوشاک، طلا، فراورده‌هاي نفتي و همچنين زغال و چوب از اولويت‌هاي مبارزه با قاچاق کالا در استان است.

وي خاطرنشان کرد: همچنين تشديد مبارزه با قاچاق حرفه‌اي و سازمان يافته و مبارزه با قاچاق دام از ديگر برنامه‌هاي در دستور کار استان است.

دبير کميسيون برنامه‌ريزي، پيشگيري و مقابله با قاچاق کالا و ارز چهارمحال و بختياري افزود: سامانه‌هايي نظير سامانه جامع انبارها، سامانه رهگيري کالا، سامانه ثبت گوشي همراه (رجيستري) و سامانه تجارت آزاد از جمله سامانه‌هاي فعال در استان است که بر اساس آن مي‌توان نظارت‌ها را به شکل بهتري پيگيري کرد.

 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06