پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

تکميل زنجيره هاي ارزش راهبرد استان در بخش توليد

کد خبر: 191782 تاریخ انتشار: 1402/04/20 13:27:20
نمایش: 607
اخبار
سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي استانداري چهارمحال و بختياري گفت: برنامه اصلي براي ايجاد اشتغال در مناطق محروم چهارمحال و بختياري توسعه زنجيره‌هاي ارزش است، اين برنامه را با معرفي راهبر زنجيره و معرفي از سوي وزارت کشور در دست اقدام داريم.
محمدکاظم منزوي با بيان اين مطلب اظهار کرد: توسعه و توانمندسازي روستاييان و عشاير در دستور کار مجموعه اقتصادي چهارمحال و بختياري است.

وي افزود: همه تلاشمان اين است که در هر شهر چهارمحال و بختياري يک مجتمع دامداري يا گلخانه‌اي تعريف و احداث شود.

سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي استانداري چهارمحال و بختياري ادامه داد: همچنين احداث شهرک صنعتي در شهرهايي از اين استان که فاقد شهرک هستند انجام مي‌شود، کمااينکه اين موضوع برنامه‌ريزي طولاني مدت مي‌طلبد اما مقدمات کار انجام گرفته است.

منزوي عنوان کرد: به دنبال سرمايه‌گذاري تنها يک شرکت يا هلدينگ در چهارمحال و بختياري نيستيم بلکه پيگير آن هستيم که بتوانيم از ظرفيت دانش و تجربه موجود در اين مجموعه‌ها در استان به‌ويژه بخش خصوصي استفاده کنيم.

وي خاطرنشان کرد: در توسعه صادرات ظرفيت‌هاي بسيار خوبي در چهارمحال و بختياري وجود دارد و نياز به سرمايه‌گذاري براي ارتقا اين بخش داريم.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري اضافه کرد: در تسهيلات مصوب سفر رئيس جمهور حدود 6 هزار و 600 ميليارد تومان تسهيلات مصوب دو ساله مخصوص ايجاد اشتغال به اين استان اختصاص پيدا کرد.

منزوي بيان کرد: دريافت اين تسهيلات با نرخ 23 درصد و با شرايط تورم حاکم در کشور دلپذير نيست لذا بايد از کمک‌هاي فني و اعتباري براي عموم واحدهايي که از اين تسهيلات استفاده مي‌کنند، بهره‌ ببريم، اين مهم مي‌تواند کمک کند تا واحدهاي توليدي به استفاده از تسهيلات ترغيب شوند.

سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي استانداري چهارمحال و بختياري افزود: از همه ظرفيت‌هاي موجود در استان استفاده مي‌کنيم تا زنجيره‌هاي ارزش را در استان توسعه دهيم.

منزوي ادامه داد: سعي مي‌شود چند زنجيره اصلي به عنوان راهبرد براي اجرا در چهارمحال و بختياري تصويب شود، اين موضوع جهت توسعه اشتغال در مناطق محروم که امکان ايجاد صنعت وجود ندارد استفاده مي‌شود.

وي عنوان کرد: افزايش مدت زمان پرداخت تسهيلات تبصره 16 حسب کار کارشناسي که در ديوان محاسبات انجام گرفت درخواست ديگر مجموعه اقتصادي چهارمحال و بختياري است.

سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي استانداري چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: ظرفيت‌هاي سرمايه‌گذاري که در استان وجود دارد بيش از اين است و توقع داريم بانک‌ها و صندوق‌ها با توان بيشتري در بحث سرمايه‌گذاري در استان حضور داشته باشند.

منزوي اضافه کرد: بيش از 300 طرح صنعتي و 500 طرح کشاورزي با بيش از 60 درصد پيشرفت فيزيکي در چهارمحال و بختياري وجود دارد که آماده دريافت تسهيلات هستند.

وي بيان کرد: به دنبال راهي براي تقويت منابع صندوق توسعه تعاون و بانک رفاه در چهارمحال و بختياري هستيم و ناترازي اين بانک‌ها بايد پيگيري شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06