پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

نخستين دستگاه راديوتراپي وارد شهرکرد شد

کد خبر: 191783 تاریخ انتشار: 1402/04/20 13:40:16
نمایش: 477
اخبار
رييس دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي درماني چهارمحال و بختياري گفت: نخستين دستگاه پيشرفته راديوتراپي در بخش دولتي استان، وارد شهرکرد شد.

ارسلان خالدي فر در تشريح اين خبر اظهار داشت: دستگاه پيشرفته شتاب دهنده خطي(راديوتراپي) داراي مداليته IMRT و بروز ترين نرم افزارهاي درماني بامارک واريان، پس از راي زني‌ها و پيگيري‌هاي متعدد وارد شهرکرد شد.

وي افزود: اين دستگاه به عنوان نخستين دستگاه شتاب دهنده خطي در بخش دولتي با هدف ارتقاء سطح ارائه خدمات و درمان بيماران مبتلا به سرطان با تعرفه‌هاي دولتي وارد استان گرديد.

رييس دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي درماني چهارمحال و بختياري افزود: ارزش اين دستگاه حدود ۲۰۰ ميليارد تومان است که مقدمه تحولي بزرگ در امر درمان سرطان در استان را ايجاد مي کند.

وي خاطرنشان کرد: اين دستگاه داراي قدرت بسيار زياد در جهت انتقال دز اشعه با دقت و شدت بالا موجب افزايش سطح کيفيت درمان و بهبود کيفيت تصاوير مي شود.

به گفته خالدي فر، اين دستگاه در جلوگيري از اتلاف وقت و صرف هزينه‌هاي هنگفت و اعزام بيمار به نقاط ديگر اثرگذار است و بيماران مي توانند با حداقل انتظار و در کمترين زمان و همچنين با صرف هزينه کم از اين خدمات بهره‌مند شوند.

 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06