پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

برگزاري هفتمين نشست ستاد انتخابات استان

کد خبر: 191791 تاریخ انتشار: 1402/04/21 19:21:22
نمایش: 1639
اخبار
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري  در حاشيه هفتمين نشست ستاد انتخابات استان گفت: برگزاري توام با سلامت، امنيت، مشارکت حداکثري و رقابت که مورد تاکيد رهبر معظم انقلاب مي‎باشد، براي ما بسيار مهم است.
به گزارش روابط عمومي استانداري چهارمحال و بختياري، محسن حسين‌ميرزايي با اعلام اين خبر افزود: به لحاظ اهميت موضوع انتخابات چهارمحال و بختياري از جمله استانهايي است که از ماه‌ها قبل براي انتخابات پيش رو در حال برنامه ريزي مي باشد و تاکنون که زودتر از ساير استانها به استقبال انتخابات اسفند رفته و تاکنون هفت نشست با اعضاي ستاد انتخابات و فرمانداران حوزه هاي انتخابيه برگزار شده است.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه احاطه بر قانون انتخابات براي عوامل اجرايي به ويژه فرمانداران از اهميت بالايي برخوردار است، تصريح کرد: فرمانداران و ساير عوامل اجرايي بايد نسبت به قانون انتخابات آگاهي کافي داشته باشند و هرچه تسلط بر قانون بالاتر باشد قطعا در امر برگزاري انتخابات موثر است.

حسين‌ميرزايي همچنين بر بي‌طرفي مطلق عوامل برگزاري انتخابات در استان تاکيد کرد و گفت: تمامي عوامل در جريان انتخابات نبايد له يا عليه کانديدايي تبليغ يا اقدام کنند و اين موضوع که در انتخابات به طور کامل بي ‌طرف هستند بايد براي مردم محرز باشد تا اعتمادآفريني لازم انجام گيرد.

وي آسيب‌شناسي از دوره‌هاي قبلي انتخابات در استان را از ديگر موارد ضروري عنوان کرد و گفت: مشکلات، چالش‌ها و فرصت هايي که در دوره‌هاي قبلي وجود داشته به خوبي احصا و شناسايي تا بتوان زمينه برگزاري يک انتخابات سالم، رقابتي و حداکثري را فراهم کنيم.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: توصيه مي‌شود در شهرستان‌ها جلسات برنامه ريزي انتخابات به صورت مستمر و منظم برگزار شود و از ايجاد آمادگي و فعاليت‌هايي که در راستاي برگزاري انتخابات در استان و شهرستانهاي انجام مي‌گيرد به مردم اطلاع‌رساني شود و فرمانداران با لحاظ مواد قانوني طوري برنامه ريزي نمايند که مردم به آساني به شعب اخذ راي دسترسي داشته باشند و در جانمايي شعب، اين مهم را مدنظر قرار دهند.

حسين ميرزايي افزود: براي اجرايي شدن چهار راهبردي که نائب امام زمان مقام معظم رهبري حضرت آيت الله العظمي امام خامنه‌اي ( مدظله العالي) در مورد انتخابات فرموده اند بايد همه همکاري نمايند و اين موضوع مستلزم انجام تکاليفي توسط دستگاه‌هاي مختلف و مردم است و احساس مسئوليت مردم نسبت به سرنوشت خودشان به راهبرد مشارکت و رقابت کمک مي کند.

به گفته وي برگزارکنندگان انتخابات بايد مستقل و بي طرف باشند و شان بي ظرفي خودشان را به درستي حفظ کنند و تمامي برگزارکنندگان انتخابات بايد به خوبي آموزش ببينند و به وظايف خود بطور کامل و دقيق آشنا شوند.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: بايد تلاش شود بين مجريان و ناظران انتخابات ضمن حفظ استقلال و بي طرفي، در چارچوب قانون همدلي وجود داشته باشد.

انتخابات دوازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و ششمين دوره مجلس خبرگان رهبري ۱۱ اسفندماه امسال برگزار مي شود.

 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06