پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

روايت رييس بنياد ملي نخبگان از ظرفيت‌هاي خدادادي چهارمحال و بختياري

کد خبر: 191880 تاریخ انتشار: 1402/04/31 22:02:03
نمایش: 764
اخبار
رييس بنياد ملي نخبگان گفت: باور من اينست استان چهارمحال و بختياري داراي استعدادها و توانمندي‌هاي بسيتري نسبت به ساير نقاط کشور است که نخبگان اين استان مي‌توانند با تاثيرگذاري خود اين استعدادها را در جهت رشد و توسعه استان به کار گيرند.
روح‌الله دهقاني فيروزآبادي عصر شنبه در ديدار با نخبگان منتخب استان چهارمحال و بختياري، افزود: اين استان منطقه‌اي با ظرفيت‌هاي خاص و منحصر به فرد است که سرمايه‌هاي اين استان به شمار مي‌رود.

وي تصريح کرد: غذاي سالم، آب پاکيزه، هواي پاک و انسان‌هاي خوب و بي‌آلايش از جمله ظرفيت‌هايي اين خطه است که بايد بيش از پيش به آن پرداخت و در راستاي رشد و توسعه اين منطقه به کار گرفت.

رييس بنياد ملي نخبگان  در ادامه با انتقاد از رويکرد و کارکردهاي اين نهاد، اظهار داشت: در هيچ کجاي دنيا نهادي تحت عنوان بنياد نخبگان وجود ندارد و اين يک موضوع منطقي و عادي است اما اينکه از همان ابتدا چنين نهادي در کشور بنيانگذاري شده است و براي آن کارکردهايي تعريف شده يک اقدام اشتباهي بوده است.

وي ادامه داد: با ايجاد بنياد نخبگان در کشور از يک سو سبب شديم تا بين مردم عادي و جامعه نخبگي کشور خط‌کشي کنيم و از سوي ديگر انتظارات و توقعات فزآينده‌اي از اين نهاد براي نخبگان شکل داده‌ايم که تحقق آن با اعتبارات و امکانات موجود قابل تحقق نيست.

معاون علمي، فناوري و اقتصاد دانش‌بنيان رييس‌جمهور تصريح کرد: هرچند اعتبارات بنياد در سالهاي اخير نسبت به گذشته افزايش يافته است و از ۳۰ ميليارد تومان به ۷۰ ميليارد تومان رسيده اما همچنان جوابگوي نيازها و مطالبات موجود نيست.

دهقاني فيروزآبادي يادآور شد: وظيفه بنياد نخبگان بايد فضاسازي و مطالبه‌گري از ساير دستگاه‌ها براي پاسخگويي به نياز نخبگان کشور باشد که اين موضوع هنوز به‌خوبي شکل نگرفته است.

وي با اشاره به تلاش‌هاي صورت گرفته براي پيگيري مطالبات نخبگان، اظهار کرد: گرفتن رديف استخدامي براي تعداد زيادي از نخبگان قدر مسلم کار بزرگ و سختي بود.

رييس بنياد ملي نخبگان با طرح يک کارکرد جديد براي بنياد نخبگان، افزود: بايد کاري کرد که رشد استعدادها و نخبگي حول محور استاد و معلم با اخلاق، باحوصله، سالم و باتجربه چه در محيط‌هاي دانشگاهي و چه در بخش صنعت و جامعه شکل گيرد.

 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06