پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

اعلام آمادگي 30 سرمايه گذار براي ورود به توسعه گردشگري شهرستان بروجن

کد خبر: 191896 تاریخ انتشار: 1402/05/02 09:52:25
نمایش: 6031
اخبار
سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي استانداري چهارمحال و بختياري با اشاره به روند اجرايي براي تکميل و بهره‌برداري از طرح‌هاي گردشگري بزرگ در شهرستان بروجن يادآور شد: هم‌اکنون ۳۰ سرمايه‌گذار به‌منظور احداث اردوگاه گردشگري در اين شهرستان درخواست سرمايه‌گذاري داده‌اند.
محمدکاظم منزوي در کارگروه اقتصادي، اشتغال و سرمايه‌گذاري اين شهرستان تأکيد کرد: تمامي طرح‌هاي صنعتي شهرستان بروجن رصد و پروژه‌هاي داراي پيشرفت فيزيکي غيرقابل‌قبول در سال‌هاي گذشته بايد فسخ قرارداد شود.

وي به ظرفيت شهرستان بروجن در بخش کشاورزي اشاره و تصريح کرد: تکميل زيرساخت‌ها و گازرساني به گلخانه‌هاي اين شهرستان تا پايان سال‌جاري در دستور کار قرار دارد.

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: تعهد ايجاد اشتغال دستگاه‌هاي اجرايي چهارمحال و بختياري در سال جاري ۲۰ هزار نفر پيش‌بيني شده که ۲ هزار و ۱۸۱ نفر آن سهم شهرستان بروجن است.

 محسن مولوي افزود: در چهار ماهه نخست سال‌جاري براساس ثبت اطلاعات ۱۶ دستگاه اجرايي استان در سامانه رصد ۵۲۲ فرصت شغلي در شهرستان بروجن ثبت شده است.

وي يادآور شد: وزارت تعاون، کاري و رفاه اجتماعي در سال‌جاري اشتغال‌زايي ايجاد شده از سوي دستگاه‌هاي اجرايي را از طريق ارسال پيامک به متقاضيان و بازديدهاي ميداني رصد مي‌کند تا از انحراف تسهيلات اين بخش جلوگيري شود.

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري با اشاره به ابلاغ تسهيلات تبصره ۱۶ در بهمن‌ماه سال گذشته و پرداخت آن از خردادماه سال‌جاري اظهار کرد: از اين محل ۵۳۰ ميليارد ريال براي پرداخت به ۵۹۵ متقاضي واجد شرايط در شهرستان بروجن اختصاص يافت.

وي با اشاره به ثبت ۴۴ ميليارد و ۶۰۰ ميليون ريال تسهيلات براي طرح منظومه در شهرستان بروجن گفت: امسال در حوزه مشاغل خانگي ۱۱۰ ميليارد ريال براي اين شهرستان اختصاص داده شد.

مولوي به پرداخت ۷۵ ميليارد و ۷۰۰ ميليون ريال تسهيلات مشاغل خانگي به ۱۷۷ متقاضي واجد شرايط شهرستان بروجن در سال گذشته اشاره و تاکيد کرد: از ابتداي سال‌جاري تاکنون ۴۵۰ مجوز رايگان مشاغل خانگي در اين شهرستان صادر شده است.

وي با اشاره به لزوم هدايت پرداخت تسهيلات به رشته‌هاي نو، جديد و دانش‌بنيان با اولويت حمايت از طرح‌هاي پشتيبان افزود: هر کدام از شهرستان‌هاي چهارمحال و بختياري که تسهيلات خود را ۱۰۰ درصد جذب کند در مرحله بعدي تخصيص اعتبارات در اولويت قرار مي‌گيرد.

مولوي پرداخت و هزينه‌کرد تسهيلات به‌طور هوشمندانه و هدفمند را ضروري اعلام و تصريح کرد: سال گذشته در حوزه اشتغال روستايي و عشايري شهرستان بروجن ۵۴۰ ميليارد ريال تسهيلات براي پرداخت به ۴۰۱ طرح در نظر گرفته شده است.
 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06