پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

16 مرداد پيش ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس است

کد خبر: 191908 تاریخ انتشار: 1402/05/04
نمایش: 7805
اخبار
رييس ستاد انتخابات چهارمحال و بختياري گفت: ثبت نام اوليه از داوطلبان انتخابات دوازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي به صورت الکترونيکي از 16 مرداد آغاز مي‌شود.
به گزارش روابط عمومي استانداري چهارمحال و بختياري، محسن حسين ميرزايي روز چهارشنبه در پايان هشتمين نشست ستاد انتخابات اين استان در جمع خبرنگاران افزود: با اصلاح قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي، داوطلبان بايد قبل از ثبت نام اصلي، ثبت‌نام اوليه را انجام دهند که بر همين اساس اين افراد بايد مدارک خود را از جمله مدرک تحصيلي، گواهي عدم سوپيشينه، مدرک نظام وظيفه و ساير مدارک هويتي خود را  در سامانه‌اي که بزودي از سوي وزارت کشور اعلام مي‌شود بارگذاري کنند.

وي ادامه داد: يکي از ديگر از موارد اصلاحي در قانون انتخابات، شفافيت مالي کانديداهاست به اين صورت که کساني که به عنوان کانديدا وارد عرصه انتخابات مي‌شوند بايد شفافيت مالي خود را اعلام کنند.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري، در ادامه با اشاره به آماده‌سازي زمينه‌هاي برگزاري يک انتخابات سالم، حداکثري و امن در اين استان، تصريح کرد: چهارمحال و بختياري جزو استانهايي است که در خصوص تمهيد مقدمات برگزاري انتخابات پيشتاز بوده و برهمين اساس ستاد انتخابات استان از 11 اسفند سال گذشته فعاليت خود را آغاز کرده و تاکنون هشت نشست با حضور اعضاي ستاد و فرمانداران چهار حوزه انتخابيه برگزار کرده است.

حسين ميرزايي، چهار راهبرد رقابت، امنيت، مشارکت حداکثري و سلامت انتخابات که مورد تاکيد رهبر معظم انقلاب است را سرلوحه کار اين ستاد عنوان کرد و گفت: در همين راستا يک سال قبل از برگزاري دوازدهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و ششمين دوره مجلس خبرنگان رهبري، ستاد انتخابات استان تشکيل شده و در هر نشست با حضور تعدادي از فرمانداران به بررسي نيازمندي‌ها و آسيب‌شناسي حوزه‌هاي انتخابيه پرداخته مي‌شود.

وي خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه چهارم مرداد نيز ستاد انتخابات استان با حضور فرمانداران حوزه انتخابيه شهرکرد، بن و سامان و حوزه انتخابيه بروجن برگزار شد و در اين نشست ضمن تاکيد بر آموزش مجريان انتخابات به ويژه دهياران، بخشداران و نمايندگان فرمانداران، به ارائه گزارشي از آخرين وضعيت اين حوزه‌هاي انتخابات پرداخته شد.

رييس ستاد انتخابات چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: تمام تلاش عوامل برگزاري انتخابات در استان اين است که انتخاباتي سالم، حداکثري و در فضاي امن برگزار شود تا بتوان ضمن جلب مشارکت حداکثري مردم، رضايت خدا و رهبر معظم انقلاب را حاصل کنيم.

وي با اشاره به هجمه هاي دشمن عليه ملت و نظام جمهوري اسلامي ايران، يادآورد شد: در طول 44 سال گذشته توطئه‌هاي دشمن با رهبري داهيانه مقام معظم رهبري خنثي شده و بي‌شک در انتخابات پيش رو نيز با حضور پرشور و حداکثري مردم بار ديگر نقشه‌هاي دشمن نقش بر آب مي‌شود.

گفتني است؛ انتخابات دوازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و ششمين دوره مجلس خبرگان رهبري به صورت همزمان در ۱۱ اسفندماه برگزار مي شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06