پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
رئيس سازمان تبليغات اسلامي

يکهزار پايگاه براي مقابله با آسيب هاي حاشيه نشيني فعال مي شود

کد خبر: 20408 تاریخ انتشار: 1397/04/20
نمایش: 1864
اخبار
رئيس سازمان تبليغات اسلامي در ديدار با استاندار چهارمحال و بختياري گفت: با ايجاد و فعال کردن يک هزار پايگاه مقابله با حاشيه نشيني در مناطق مختلف کشور درصدد شناسايي و رفع آسيب هاي اجتماعي هستيم.
حجت الاسلام سيدمهدي خاموشي شامگاه چهارشنبه در ديدار با استاندار چهارمحال و بختياري افزود: در راستاي تحقق منويات مقام معظم رهبري در خصوص رفع آسيب هاي فرهنگي و اجتماعي و رفع موانع توسعه اقتصادي و سياسي تلاش شده تا در کنار ساير نهادها ايفاي نقش کنيم.

وي، حاشيه نشيني را از بزرگترين معضلات کشور عنوان کرد و گفت: از آنجا که حاشيه نشيني به شکل گيري آسيب هاي اجتماعي از قبيل اعتياد، سرقت، قتل و فساد و فحشا منجر شده است، مقام معظم رهبري بر مقابله با اين معضل تاکيد بسيار داشته اند و 32 نهاد در همين خصوص وارد ميدان شده است.

حجت الاسلام خاموشي تصريح کرد: در همين راستا سازمان تبليغات اسلامي در نظر دارد با ايجاد يک هزار پايگاه در مناطق حاشيه نشين کشور به مقابله با اين معضل بپردازد که تاکنون 86 پايگاه در 10 استان فعال شده است.

رئيس سازمان تبليغات اسلامي ادامه داد: تشريح وضعيت فعلي در مناطق حاشيه نشين و بررسي موضوع تملک زمين 2 رسالت اصلي روحانيون مستقر در اين پايگاه هاست.
حجت الاسلام خاموشي، مردمي کردن مقابله با حاشيه نشيني را از مهمترين راهبردهاي اين سازمان عنوان کرد و گفت: ضمن فعال کردن پايگاه ها در مناطق حاشيه نشين، مقرر شده تا در مناطق روستايي نيز با حضور روحانيون طرح هجرت به بهينه سازي زندگي روستاييان براي تحقق مهاجرت معکوس اقدام شود.

وي با اشاره به تحقيقات ميداني سازمان تبليغات در خصوص شناسايي و بررسي آسيب هاي اجتماعي در استانهاي کشور، بهره گيري از نتايج اين تحقيقات را در نگرش سنجي هاي استان ها خواستار شد.

استاندار چهارمحال و بختياري نيز در اين نشست با انتقاد از حبس اطلاعات و آمار مربوط به آسيب هاي اجتماعي در دهه هاي اخير اظهار کرد: از آنجا که طي سالهاي گذشته اطلاعات و آمار شفافي از آسيب هاي اجتماعي را به مردم اطلاع رساني نکرده ايم، امروز خطر اين آسيب ها براي مردم به طور کامل محسوس نيست.

اقبال عباسي افزود: اگر از وضعيت موجود جامعه اطلاعات شفاف و کاملي به مردم ارائه دهيم بي شک نحوه مقابله با آسيب ها اجتماعي تر و مردمي تر مي شود و مي توان در اين حوزه موفق تر عمل کرد.
 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07