پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
در شوراي برنامه ريزي و توسعه

شرايط سرمايه گذاري بخش خصوصي در چهارمحال و بختياري فراهم شد

کد خبر: 20478 تاریخ انتشار: 1397/05/06
نمایش: 1852
اخبار
شوراي برنامه ريزي و توسعه چهارمحال و بختياري به عنوان يکي از مهمترين مراکز تصميم گيري، روز شنبه در تازه ترين نشست خود راه را براي سرمايه گذاري بخش خصوصي در طرحهاي نيمه تمام عمراني فراهم کرد.
اقبال عباسي با اشاره به اينکه 354 ميليارد تومان اعتبارات ابلاغي به استان رقم چشمگيري نيست اما در کنار آن فرصت‌هاي زيادي براي مديران ايجاد مي‌کند که بايد پيگيري شوند، گفت: اعتبارات استاني در کل کشور 24 درصد کاهش داشت اما اين اعتبارات براي اين استان رشد داشته است.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه از 200 ميليارد تومان اعتبارات صندوق توسعه ملي که به اذن رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران مجوز برداشت از آن صادر شده 17 ميليارد تومان سهم منابع طبيعي بوده که به استان اختصاص داده شده است، افزود: اگر اين ميزان اعتبار به صورت کامل توسط استان جذب شود تا 30 ميليارد تومان هم به استان اختصاص داده مي‌شود.

عباسي با تاکيد بر اينکه از امروز مأموريت مديران استاني براي پيگيري اعتبارات عمومي آغاز مي‌شود، عنوان کرد: تنها 30 درصد اعتبارات توسط استان‌ها توزيع مي‌شود مابقي بودجه‌هاي ملي هستند که بايد از سوي مديران استاني پيگري‌هاي لازم جهت جذب آن‌ها انجام شود.

وي در ادامه خاطرنشان کرد: در توزيع بودجه استاني امسال اولويت اول با خدمات عمومي و دومين اولويت با منابع آب است.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه از اعتبارات سال 96 اين استان هيچ پولي برگشت نشده، تنها 24 ميليارد تومان باقي مانده که دو ماه براي جذب آن فرصت باقي است، تصريح کرد: از اعتبارات سال 95 رقم 40 ميليارد تومان در بخش بن-بروجن برگشت خورد که آن هم به دليل اختلافات بين دو استان هم‌جوار بود.

عباسي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: به جاي اينکه بگوييم چهارمحال و بختياري نرخ بالاي بيکاري را در کشور دارد بايد بگوييم اين استان نرخ مشارکت بالايي دارد؛ نرخ مشارکت استان در سه ماهه بهار امسال 44 درصد و از همه استان‌ها بالاتر بوده است، يعني افراد در سنين 10 تا 24 سال که متقاضي شغل هستند از بقيه استان‌ها بالاتر است.

وي با بيان اينکه مديران در کنار برنامه‌هاي مشخص براي اعتبارات دولتي برنامه‌هاي مدون براي جذب بخش خصوصي را نيز داشته باشند، تاکيد کرد: امسال 90 ميليارد تومان موافقتنامه اضافي در بخش راه و توسعه شبکه فاضلاب به بودجه ابلاغي چهارمحال و بختياري اضافه شده است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07