پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
هفته دولت

توجه ويژه دولت تدبير و اميد به مناطق کم برخوردار

کد خبر: 30610 تاریخ انتشار: 1397/06/10
نمایش: 1742
اخبار
احداث و تکميل بيش از 2 هزار طرح عمراني، افزايش اعتبارات ملي و استاني و توسعه خدمات اجتماعي و بيمه همگاني در استان چهارمحال و بختياري حاکي از توجه ويژه دولت تدبير و اميد به مناطق کمتر برخوردار کشور است.
نظام جمهوري اسلامي ايران در طول پنج سال گذشته و با سکانداري دولت تدبير و اميد توانست از گردنه هاي سخت اقتصادي و سياسي عبور کند و در مسير پيشرفت و توسعه با شتاب بيشتر گام بردارد هرچند در اين ميان با موانع و فراز و نشيب هاي بسياري مواجه شده که در هريک از موارد با تدبير و بهره گيري از رهنمودهاي مقام معظم رهبري به سلامت عبور کرده و منشاء خير و برکت شده است.

دولت تدبير و اميد با وجود همه تنگناها و محدوديت هايي که پيش روي خود داشته و دارد، توانست با همراهي و پشتوانه مردمي از بحران هاي بزرگ گذر کرده و به موفقيت هايي در عرصه هاي مختلف اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي، بهداشت و درمان، علمي و روابط خارجي دست يابد.

با اين وجود رئيس جمهوري همواره اعلام کرده تا رسيدن به وضعيت مطلوب و ايده آل فاصله وجود دارد و تلاش ها براي عبور از وضع موجود و رسيدن به رونق و شکوفايي بيش از پيش مضاعف مي شود.

در اين ميان چهارمحال و بختياري نيز همانند ساير استانها از اين موفقيت ها و دستاوردها بي نصيب نمانده و شاهد ارتقاي کمي و کيفي شاخص هاي توسعه يافتگي در استان طي پنج سال گذشته بوده و اميد است با اهتمام بيشتر دولتمردان در دولت دوازدهم غبار محروميت به طور کامل از چهره اين استان زدوده شود.

افتتاح فولاد سفيددشت، بهره برداري کارخانه توليد چادر مشکي حجاب، آغاز عمليات اجرايي فاز دوم چادر مشکي، احداث بيش از 2 هزار مسکن مددجويي و بسته شدن پرونده مسکن مهر، تکميل و بهره برداري از جاده جايگزين کارون چهار، احياي برخي واحدهاي صنعتي راکد، تجهيز 60 هزار هکتار از زمين هاي کشاورزي به آبياري نوين که 2 برابر ميانگين کشوري است، از جمله اقدامات دولت تدبير و اميد در استان به شمار مي رود.

قرار گيري 650 هزار نفر زير چتر بيمه سلامت، بهره مندي بيش از 300 روستاي استان از آب سالم آشاميدني، رشد 97 درصدي توسعه شبکه انتقال آب آشاميدني در شهرها، اشتغال 2 هزار نفر در رشته هاي صنايع دستي چهارمحال و بختياري، تصويب ايجاد 186 طرح بهداشتي در استان بخش ديگري از خدمات ارائه شده در استان چهارمحال و بختياري از سوي دولت تدبير و اميد است.

استاندار چهارمحال و بختياري مجموع اين اقدامات عمراني، خدماتي، صنعتي و اجتماعي را در قالب بيش از 2 هزار طرح عنوان کرد و گفت: براي اجراي اين تعداد طرح 35 هزار ميليارد ريال از سوي دولت سرمايه گذاري شده است.

اقبال عباسي تصريح کرد: همچنين 317 طرح با سرمايه گذاري 30 هزار ميليارد ريال از سوي بخش خصوصي در استان به بهره برداري رسيد.
وي همچنين به بهره برداري از 240 طرح در استان با اعتباري بالغ بر 2 هزار ميليارد ريال در هفته دولت امسال، افزود: اين طرح ها از سوي دستگاه هاي اجرايي استان در حوزه هاي عمران شهري و روستايي، صنعتي، خدماتي، آبرساني، کشاورزي و زيرساخت ها بوده است.

استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: همچنين 57 طرح با سرمايه گذاري 290 ميليارد ريال به بهره برداري رسيد.
وي با بيان اينکه در تمام شهرستانهاي استان شاهد بهره برداري از طرح هاي عمراني بوديم، خاطرنشان کرد: تلاش شده با نگاه عدالت محورانه در تمام نقاط شهري و روستايي استان خدمات رساني شود.

استاندار چهارمحال و بختياري همچنين به افزايش سهم استان از بودجه ملي اشاره کرد و گفت: بودجه هاي ملي استانها امسال بطور ميانگين 24 درصد کاهش داشته است، اما اين سهم براي استان، رشد 26.2 درصدي را نشان مي دهد.
عباسي با اشاره به اينکه در سال 97 علاوه بر بودجه هاي مصوب، 90 ميليارد تومان اعتبار مازاد جذب استان شد، تصريح کرد: در اعتباران هزينه اي مصوب و در بخش حقوق و مزايا رشد 8 درصدي داشتيم.

وي همچنين از تدوين سند آمايشي سرزميني استان خبر داد و گفت: مراحل تدوين و تکميل اين سند پس از سالها به اتمام رسيد و بر اساس آن مي توان بسياري از برنامه هاي استان را بصورت علمي و کارشناسي شده پيگيري کرد.
وي با بيان اينکه چهارمحال و بختياري از نگاه عدالت محورانه دولت بهره مند شده است، گفت: بر اساس همين نگاه سهم اعتبارات استان هر سال نسبت به سال گذشته بيشتر مي شود.

عباسي تصريح کرد: از سال 90 تا 96 حدود 4 هزار ميليارد تومان اعتبار براي استان تصويب شده که 2 هزار و 636 ميليارد تومان آن تخصيص يافته که اين امر نشان دهنده تخصيص 65 درصدي را نشان مي دهد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07