پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

وضعيت بانوان چهارمحال و بختياري رضايت‌بخش است

کد خبر: 30712 تاریخ انتشار: 1397/06/24
نمایش: 1855
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت:وضعيت بانوان چهارمحال و بختياري رضايت‌بخش است
نشست با احزاب و تشکل‌هاي غيردولتي با موضوع گفت‌وگوي ملي خانواده و بين نسلي با حضور معصومه ابتکار معاون رئيس‌جمهور در امور زنان و خانواده، استاندار چهارمحال و بختياري، نماينده مردم شهرکرد، بن و سامان و نماينده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کيار در مجلس شوراي اسلامي برگزار شد.

در ابتداي جلسه نماينده‌هاي احزاب و سازمان‌هاي مردم نهاد چهارمحال و بختياري مسائل و مشکلات خانواده و بانوان را مطرح کردند

اقبال عباسي با بيان اينکه وضعيت چهارمحال و بختياري در امور بانوان و خانواده به اندازه‌اي که بيان مي‌شود، نگران‌کننده نيست، گفت: 482 هزار نفر از جمعيت استان را بانوان تشکيل مي‌دهند که سطح سواد در بين بانوان اين استان نزديک به نُرم کشوري است، اما در برخي از شهرستان‌ها مانند لردگان، کوهرنگ و اردل سطح سواد نسبت به ساير شهرستان‌ها کمتر است.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به حضور پررنگ بانوان استان در انتخابات مجلس شوراي اسلامي شهر و روستا و مجلس و شوراي اسلامي، عنوان کرد: در حال حاضر 34 نفر از اعضاي شوراي روستاها را بانوان و حدود 11 نفر از اعضاي شوراهاي شهرها را بانوان تشکيل مي‌دهند و همچنين از تعداد بيش از 2 هزار تعاوني فعال در استان حدود 441 تعاوني توسط بانوان اداره مي‌شود، بنابراين نمي‌توان گفت بانوان اين استان در اجتماع حضور کمرنگي دارند.

وي با اشاره به اينکه در حوزه بيکاري و معضلات اجتماعي در چهارمحال و بختياري با مشکلاتي مواجه هستيم، افزود: يکي از دلايل بالا بودن نرخ بيکاري در اين استان بالا بودن نرخ مشارکت است که بايستي تلاش کنيم در راستاي رفع مشکل بيکاري گام‌هاي اساسي برداريم.

عباسي ادامه  داد: مديران چهارمحال و بختياري موظف هستند از مشاوران و معاونان جوان در اداره خود استفاده کنند و همچنين در انتخاب مديران جوانان و بانوان در اولويت قرار دارند.

استاندار چهارمحال و بختياري در پايان افزود: اتاق فکر جوانان و احزاب در استان تشکيل شده است و مي‌توان از مطالعات اين نهادهاي غيردولتي و سمن‌ها در راستاي حل مشکلات بهره‌مند شد و مديران نيز در اين جلسات شرکت مي‌کنند و تمامي احزاب فارغ از نگاه سياسي به اين اتاق فکر و جلسات دعوت مي‌شوند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07