پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار اعلام کرد

نرخ بيکاري چهارمحال و بختياري در تابستان 97 کاهش يافت

کد خبر: 30960 تاریخ انتشار: 1397/08/15 10:35:21
نمایش: 3655
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: با تلاش تمامي مجموعه استان نرخ بيکاري استان در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش يافته است.
اقبال عباسي دوشنبه شب در سي و نهمين کارگروه ستاد تسهيل و رفع موانع توليد چهارمحال و بختياري تصريح کرد: نرخ بيکاري استان در تابستان سال گذشته 18 درصد و در تابستان سال جاري 13.9 درصد از سوي مرکز آمار ايران اعلام شد.

وي يادآور شد: در يک سال مديريت در چهارمحال و بختياري سعي کردم از پرداختن به مسايل سياسي، جناحي، قومي و حاشيه ها پرهيز کنم.

استاندار چهارمحال و بختياري اظهار داشت: امسال سهم استان از تسهيلات اشتغال روستايي و عشايري کشور 3 هزار و 140 ميليارد ريال و از محل مشاغل خانگي 175 ميليارد ريال بوده است که بيشترين ميزان در بين استان هاي ديگر است.

وي گفت: از ابتداي امسال تاکنون حداقل 15 مقام ملي در سطح معاون رئيس جمهوري، وزير، معاون وزير و رئيس سازمان هاي کشوري به چهارمحال و بختياري سفر کرده اند و تمامي اين سفرها مصوبات مطلوبي براي توسعه استان داشته اند.

عباسي تاکيد کرد: برگزاري نشست هاي مرتبط با کارگروه ستاد تسهيل و رفع موانع توليد چهارمحال و بختياري در کارخانه ها و واحدهاي توليدي داراي مشکل، از مهمترين اقدامات مسئولان در راستاي ارج نهادن به بخش خصوصي و رونق توليد است.

وي افزود: کارگروه ستاد تسهيل و رفع موانع توليد چهارمحال و بختياري در نيمه نخست امسال پس از اصفهان مقام دوم کشور در زمينه اجراي مصوبات را کسب کرد.

استاندار چهارمحال و بختياري تصريح کرد: اين استان همچنين در زمينه انضباط مالي، صرفه جويي در هزينه ها، ساماندهي نيروي انساني و پرداخت تسهيلات رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.

وي يادآور شد: مديريت مصرف و استفاده بهينه از منابع محدود آب در شرايط خشکسالي از ديگر اقدامات چهارمحال و بختياري در يک سال گذشته است.

عباسي اظهار داشت: تقسيم اعتبارات براساس مزيت نسبي شهرستان ها، تهيه سند اشتغال و سرمايه گذاري، حفظ اشتغال موجود و توسعه آن از اقدامات مهم مسئولان چهارمحال و بختياري در يک سال گذشته بوده است.

وي گفت: براي کاهش نرخ بيکاري و افزايش اشتغال بايد مصوبات علمي، کارشناسي و اجرايي داشته باشيم و مديران دستگاه هاي اجرايي چهارمحال و بختياري سعي کنند بعد از ظهرها نيز به امور مردم رسيدگي و به شهرستان هاي 9 گانه استان سفر کنند.

استاندار چهارمحال و بختياري در بخش ديگري از سخنان خود تاکيد کرد: انتقاد سازنده در نشريات باعث رفع نوافص و کاستي ها مي شود از سوي ديگر نشريات بايد ، جلوگيري از تحريف مطالب و پرهيز از اتهام زدن به ديگران را مورد توجه قرار دهند.

عباسي تصريح کرد: همچنين مسئولان شرکت آب منطقه اي چهارمحال و بختياري بايد به خاطر امضاء نکردن صورتجلسات مرتبط با کميته هاي کارشناسي زيرمجموعه کارگروه ستاد تسهيل و رفع موانع توليد استان پاسخگو باشند.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري نيز گفت: از ابتداي امسال تاکنون 168 مصوبه در کارگروه ستاد تسهيل و رفع موانع توليد استان به تصويب رسيده است.

سيد نعيم امامي تاکيد کرد: از اين تعداد تاکنون 132 مصوبه به طور کامل اجرا شده است و بقيه در دست اجرا است.

وي يادآور شد: در نشست دوشنبه شب کارگروه ستاد تسهيل و رفع موانع توليد چهارمحال و بختياري وضعيت 4 واحد صنعتي و 2 طرح کشاورزي بررسي و نسبت به رفع مشکلات آنان تصميم گيري شد.

امامي تصريح کرد: همچنين اعضاي کارگروه ستاد تسهيل و رفع موانع توليد چهارمحال و بختياري با پرداخت 879 ميليارد ريال تسهيلات براي تثبيت 491 شغل و ايجاد 138 شغل جديد در بخش صنعت استان موافقت کردند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07