پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون استاندار

نحوه توزيع تسهيلات مشاغل روستايي و عشايري بازنگري شود

کد خبر: 31128 تاریخ انتشار: 1397/09/18
نمایش: 2126
اخبار
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري چهارمحال و بختياري با تاکيد بر بازنگري در توزيع تسهيلات مشاغل روستايي و عشايري استان گفت: اين تسهيلات براساس اولويت بندي و ظرفيت هاي استان توزيع شود.
الله کرم نصيري روز يکشنبه در نشست کارگروه اشتغال اين استان افزود: گرچه از سوي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي دستورالعمل هايي در خصوص چگونگي توزيع تسهيلات مشاغل روستايي و عشايري به استانها ابلاغ شده اما از سوي ديگر به هر يک از استانها در خصوص اولويت بندي ها ابتکار عمل داده شده است.

وي ادامه داد: در همين راستا درحالي که در ابتداي اجراي طرح بايد سهميه هر يک از بخش ها بطور دقيق مشخص مي شد و براساس آن تسهيلات بانکي به طرح ها اختصاص مي يافت، اما نسبت به اين مهم غفلت شده و بايد در اين خصوص سريع تر برنامه ريزي شود.

نصيري با اشاره به همکاري مطلوب بانک هاي عامل و دستگاه هاي اجرايي در جذب تسهيلات مشاغل روستايي و عشايري تصريح کرد: اگر توزيع تسهيلات در هريک از بخش ها نامتناسب و بدون توجه به توجيه اقتصادي طرح ها انجام شود اين تلاش هاي صورت گرفته تحت الشعاع قرار مي گيرد.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري چهارمحال و بختياري افزود: از همين رو کارگروهي زيرمجموعه شوراي اشتغال استان دراسرع وقت تشکيل و نحوه توزيع تسهيلات را مورد بازنگري قرار مي دهد تا در ادامه با مشکلي مواجه نشويم.

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري نيز در اين نشست اظهار داشت: سهميه استان در حوزه مشاغل روستايي و عشايري 3 هزار ميليارد است که از اين ميزان تاکنون يکهزار و 600 ميليارد ريال پرونده به بانک ها معرفي و بيش از يکهزار ميليارد ريال تسهيلات به متقاضيان پرداخت شده است.

حفيظ الله فاضلي تصريح کرد: با پرداخت اين ميزان تسهيلات براي بيش از 2 هزار و 600 نفر در استان فرصت شغلي ايجاد شده است.

وي با اشاره به تاخير پنج ماه در پرداخت تسهيلات مشاغل روستايي و عشايري در استان افزود: با اين وجود با تعامل و همکاري دستگاه ها و بانک ها در خصوص پرداخت اين تسهيلات در ماه هاي اخير عملکرد خوبي صورت گرفته است.

فاضلي بيان داشت: هم اينک در مرحله سوم اعطاي تسهيلات مشاغل روستايي و عشاير قرار داريم و مي طلبد تناسبي بين بخش هاي مختلف در اعطاي اين تسهيلات صورت گيرد.

وي خاطرنشان کرد: تاکنون 59 درصد تسهيلات مشاغل روستايي و عشايري استان در بخش کشاورزي، 11 درصد به بخش صنايع دستي و فرش، 8 درصد به خدمات فناوري اطلاعات و چهار درصد در حوزه گردشگري پرداخت شده است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07