پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

بارقه هاي اميد براي خروج از بن بست

کد خبر: 31129 تاریخ انتشار: 1397/09/18
نمایش: 2236
اخبار
بخش مهمي از توسعه اقتصادي چهارمحال و بختياري در بن بست زيرساخت هاي حمل و نقل گرفتار شده که با اعتبارات قابل توجهي که دولت براي حوزه راه هاي استان در بودجه 98 پيش بيني کرده است، مي توان به گشايش اين بن بست اميدوار بود.
اختصاص اعتبار قابل توجهي از بودجه 98 به توسعه راه ها

استاندار چهارمحال و بختياري توسعه راه ها و رونق حوزه حمل و نقل اين استان را در اولويت برنامه هاي خود قرار داده و مي گويد: حمل و نقل بعنوان يکي از مهمترين محورهاي توسعه در استان مغفول مانده و بايد با جذب اعتبارات و همچنين زمينه سازي براي ورود سرمايه گذار اين حوزه را رونق بخشيد.

اقبال عباسي افزود: تلاش مي شود با توسعه راه ها، چهار جهت استان به استانهاي همجوار متصل شود و در اين راستا با رايزني هاي انجام گرفته با مسئولان، اعتبار خوبي براي توسعه راه هاي استان در بودجه 98 پيش بيني شده است.

وي تصريح کرد: در سالهاي گذشته اعتبارات ناچيزي براي توسعه راه هاي استان اختصاص داده شده بود اما با تلاش هايي که به تازگي صورت گرفته سه طرح جديد در حوزه راه براي استان تعريف شده که مي تواند بخشي از نارسايي ها را برطرف کند.

استاندار چهارمحال و بختياري، راه ارتباطي محور «بلداجي- گلوگرد به سمت چغاخور»، «محور شلمزار» و راه ارتباطي «کوهرنگ به اليگودرز» را سه طرح جديد حوزه راه استان اعلام کرد و گفت: اعتبار خوبي براي اين سه طرح درنظر گرفته شده که با جذب 50 درصد اين اعتبار نيز مي توان تحول بزرگي در حوزه راه هاي استان شکل داد.

عباسي ادامه داد: همچنين براي 6 طرح ديگر از جمله راه آهن، «چهار خطه شهرکرد- بروجن- لردگان»، «محور گورميزه» ، «فارسان – دشتک»، «محور بازفت تا سه راهي اميرآباد»، «چهارخطه بن- داران» و «سامان به کمربندي شهرکرد» نيز اعتبارات خوبي در بودجه 98 پيش بيني شده است.

 🔹راه اندازي شرکت هواپيمايي اختصاصي شهرکرد

استاندار چهارمحال و بختياري همچنين به تلاش هاي صورت گرفته در خصوص جذب سرمايه گذار در استان اشاره کرد و گفت: به تازگي زمينه براي ورود يکي از سرمايه گذاران فراهم شده که چنانچه اين طرح اجرايي شود حمل و نقل هوايي استان رونق مي گيرد.

عباسي تصريح کرد: اين سرمايه گذار قرار است سه اقدام همزمان تورگرداني، راه اندازي خط هوايي و تعمير هواپيما را انجام دهد که در نوع خود اقدامي بي نظير در استان به شمار مي رود.

وي با تاکيد بر همکاري همه جانبه دستگاه هاي اجرايي استان با اين سرمايه گذار خاطرنشان کرد: اجراي اين طرح ضمن رونق صنعت گردشگري، زمينه را براي ورود ساير سرمايه گذاران و تحول اقتصادي استان فراهم مي کند.

 🔹راه آهن اصفهان- شهرکرد- اهواز اولويت وزارت راه و شهرسازي

با اين وجود استاندار چهارمحال و بختياري اجراي خط راه آهن اصفهان- شهرکرد- اهواز را در سال جاري قطعي اعلام کرده و آن را از طرح هاي اولويت دار وزارت راه و شهرسازي عنوان مي کند.

مطالعات راه آهن محور اصفهان - شهرکرد و اهواز بر پايه طرح جامع حمل و نقل کشور از سال 83 با همکاري يک شرکت بين المللي خارجي و يک شرکت داخلي آغاز شد.

اين طرح در مقطعي مسکوت ماند اما با روي کار آمدن دولت يازدهم و با پيگيري طرح جامع حمل و نقل کشور، اين طرح نيز در جريان افتاد.

مطالعات اوليه اين طرح از سوي مشاور انجام شده است و در سال جاري در رديف 15 طرح اولويت دار وزارت راه و شهرسازي قرار گرفته است.

راه آهن چهارمحال و بختياري که در سه قطعه تعريف شده است شمال کشور را به جنوب متصل مي کند و مسير ريلي دورود- اصفهان- خوزستان را تا 400 کيلومتر کوتاه تر مي کند.اعتبار مورد نياز براي اجراي اين طرح پنج ميليارد دلار برآورد شده است.

با راه اندازي اين خط ريلي 75 ميليون تن بار از فلات مرکزي ايران به بنادر جنوبي منتقل مي شود و مسير فلات مرکزي به بنادر جنوبي کشور را 500 کيلومتر کاهش مي دهد.

براي اجراي بخش هاي ابتدايي اين طرح از سال 91 تا 93 حدود 62 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده و با قراردادي که با پيمانکار جديد اين طرح بسته شده 2 هزار ميليارد ريال اعتبار ديگر به اين طرح اختصاص داده شده است.

به تازگي نيز سه نقطه در استان براي استقرار و احداث ايستگاه راه آهن اصفهان- شهرکرد- اهواز به راه آهن جمهوري اسلامي ايران پيشنهاد شده است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07