پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

جلسه هماهنگي و پيگيري روند احداث زائرسراي چهارمحال و بختياري در مشهد مقدس برگزار شد

کد خبر: 31194 تاریخ انتشار: 1397/09/27
نمایش: 2536
اخبار
جلسه هماهنگي و پيگيري روند احداث زائرسراي چهارمحال و بختياري در مشهد مقدس با حضور نماينده ولي فقيه در استان ، استاندار چهارمحال و بختياري و مسئولان مرتبط برگزار شد.
حجت الاسلام محمد علي نکونام عصر سه شنبه در جلسه هماهنگي و پيگيري روند احداث زائرسراي چهارمحال و بختياري در مشهد مقدس افزود : اين زائر سرا متعلق به همه مردم استان است و به نام اين استان وقف مي شود.

وي تصريح کرد : اين زائر سرا براي زائران و مسافران هم استاني که به زيارت امام هشتم در مشهد مي روند خدمت رساني مي کند و هيچ درآمد مالي نيز نخواهد داشت.

وي اضافه کرد: اين زائرسرا پذيراي کساني است که بضاعت مالي براي اسکان ندارند و به صورت خودگردان هزينه ها خود را تامين مي کند.

نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري تأکيد کرد: تاکنون بار اجراي اين پروژه بر دوش شهرداري و استانداري بوده است، و نياز است در کنار ساير راهکارها جهت جذب منابع مالي، کارها جهت تسريع به شيوه قبل ادامه پيدا کند.

استاندار چهارمحال و بختياري نيز پيشرفت مالي اين طرح را 30 درصد عنوان کرد و گفت : اکنون مرحله زيرسازي و اسکلت بناي آن آماده شده است و نيمي از کار فيزيکي آن پايان يافته است.

اقبال عباسي با اشاره به اينکه جهت تصميم‌گيري در مورد ادامه تکميل پروژه زائرسراي چهارمحال و بختياري در شهر مشهد نيازمند يک برآورد هزينه دقيق هستيم، گفت: براي تکميل و بهره برداري کامل از آن با قيمت موجود به 160تا 200 ميليارد ريال اعتبار نياز است و براي تامين اين اعتبار مي توان از ظرفيت خيرين، بخش خصوصي، کميته امداد امام خميني(ره) ، شهرداري و مسکن و شهرسازي بهره گرفت.

وي اضافه کرد: باتوجه به اينکه اعتبارات دولتي بر اساس سرفصل‌هاي مشخص تخصيص داده مي‌شود و باتوجه به اينکه اين پروژه دولتي نيست، نمي‌توان از اعتبارات پروژه‌هاي عمراني به آن تخصيص داد.

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري نيز گفت: اين طرح در زميني به وسعت 700 مترمربع، زيربناي 4 هزار و 500 مترمربع در 8 طبقه در دست احداث است.

مجيد نظري دهکردي افزود: هم اينک عمليات اجرايي سفت کاري اين زائرسرا به پايان رسيده و تاسيسات و نازک کاري بايد آغاز شود.

وي يادآور شد: کيفيت ساخت زائر سراي چهارمحال و بختياري نسبت به مشابه احداث زائرسراي استان هاي ديگر در مشهد مقدس از اهميت بالايي برخوردار است.

نظري افزود: واحدهاي اقامتي اين زائرسرا با 40 سوئيت و 170 تخت ساخته و بهره برداري مي شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07