پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون استاندار چهارمحال و بختياري:

کوهرنگ مستعد سرمايه گذاري در بخش گردشگري است

کد خبر: 41870 تاریخ انتشار: 1398/02/04
نمایش: 2088
اخبار
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري چهارمحال و بختياري گفت: شهرستان کوهرنگ روزهاي تعطيل هفته در فصل زمستان و تابستان پذيراي حدود 50 هزار گردشگر و علاقه مند به ورزش هاي زمستاني و طبيعت گردي است که ظرفيت مطلوبي براي سرمايه گذاري دارد در بخش گردشگري دارد.
مجيد نظري عصر روز چهارشنبه در جريان ديدار معاون توانمندسازي بنياد علوي از واحد آب معدني شهرک اختصاصي آب معدني کوهرنگ افزود: گردشگري به عنوان مهمترين صنعت، نقش موثري در رشد و توسعه اقتصادي جوامع دارد، از اين رو مي طلبد تا مسئولان با همکاري بخش خصوصي آگاهانه به جذب گردشگر و ايجاد زيرساخت هاي لازم بپردازند.

وي تصريح کرد: جاذبه هاي طبيعي بکر و زندگي عشايري 2 شاخصه مهم اين استان در رونق صنعت گردشگري است که هر مسافر را جذب اين ظرفيت ها مي کند.

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري چهارمحال و بختياري افزود: اين استان همچنين با داشتن بهترين آب معدني دنيا و قرار گرفتن سرچشمه 'کارون ' و 'زاينده رود ' در زمينه توليد آب معدني نيز ظرفيت خوبي دارد.

نظري، به استقرار بيش از 80 درصد از يک ميليون و 500 هزار راس دام عشاير کوچرو استان در فصل بهار در مناطق ييلاقي شهرستان کوهرنگ اشاره کرد و گفت: سرمايه گذاري در صنايع تبديلي لبني و پروتئيني در اين منطقه که قطب دامپروري کشور محسوب مي شود ، يک امر ضروري است.

وي ، رويش انواع گياهان دارويي و خوراکي از جمله 'کرفس ' و 'موسير' در شهرستان کوهرنگ را ظرفيت مناسب براي توسعه توليد اين ارقام گياهي پر مصرف دانست و تصريح کرد: با توسعه اين ظرفيت ها و با افزايش سبد درآمد و رفع بيکاري ، اقتصاد شهرستان متحول خواهد شد. 

معاون توانمندسازي بنياد علوي با سفر به شهرستان کوهرنگ از طرح هاي توليدي و خدماتي در دست اقدام اين شهرستان ديدن کرد و افزون بر 40 ميليارد ريال تسهيلات از محل تسهيلات بانک سينا را براي احداث و تکميل واحد شهرک صنعتي اختصاص داد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07