پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون استاندار تاکيد کرد:

ضرورت مشاركت تمامي دستگاه‌هاي چهارمحال و بختياري در برگزاري جشنواره کتابخواني رضوي

کد خبر: 41928 تاریخ انتشار: 1398/02/15
نمایش: 2172
اخبار
معاون سياسي، اجتماعي و امنيتي استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به برگزاري جشنواره کتابخواني رضوي با همکاري نهاد کتابخانه‌هاي استان، تصريح کرد: اين جشنواره براي آشنايي با فضائل ائمه، پيوند محکم در راستاي ترويج فرهنگ کتابخواني، آشنايي نسل جوان با شخصيت ائمه به ويژه امام رضا (ع) امري پسنديده است، بنابراين بايستي تمام دستگاه‌ها، نهادها و ارگان‌هاي استان در خصوص برگزاري جشنواره رضوي مشارکت لازم را داشته باشند.
جعفر مرداني 15 ارديبهشت‌ماه در جلسه انجمن کتابخانه‌هاي عمومي استان، اظهار کرد: يکي از عوامل پيشرفت جوامع و کشورها، ترويج فرهنگ کتاب و کتابخواني در ميان مردم است، بنابراين کتاب و کتابخواني در سلامت روح و روان و اخلاق جامعه نقش موثري دارد.

وي با اشاره به اينکه انقلاب ما يک انقلاب فرهنگي است و کتاب زيربناي شناخت و آگاهي در جامعه است، بيان کرد: اهميت، نقش و ترويج فرهنگ کتاب و کتابخواني در جامعه مي‌تواند در توسعه فرهنگي و اجتماعي تاثيرگذار باشد.

مرداني گفت: با توجه به آسيب‌هاي اجتماعي موجود در جامعه هر چه بتوان مخاطبان را به سمت ترويج فرهنگ کتاب و کتابخواني سوق داد قطعا مي‌توانيم نسبت به کنترل و پايش آسيب‌ها گام‌هاي مثبتي برداريم. 

وي با اشاره به برگزاري جشنواره رضوي با همکاري نهاد کتابخانه‌هاي استان، تصريح کرد: اين جشنواره براي آشنايي با فضائل ائمه، پيوند محکم در راستاي ترويج فرهنگ کتابخواني، آشنايي نسل جوان با شخصيت ائمه به ويژه امام رضا (ع) امري پسنديده است، بنابراين بايستي تمام دستگاه‌ها، نهادها و ارگان‌هاي استان در خصوص برگزاري جشنواره رضوي مشارکت لازم را داشته باشند.

معاون سياسي، اجتماعي و امنيتي استاندار با اشاره به اينکه تعداد شرکت‌کنندگان در جشنواره نسبت به سنوات گذشته افزايش يافته است، تصريح کرد: اين رشد به دليل اطلاع‌رساني مطلوب در اين زمينه بوده است.

وي در ادامه گفت: سه شهر هوره، يان‌چشمه و فيل‌آباد در استان جديدالتاسيس بوده که لازم است مديرکل کتابخانه‌هاي استان، انجمن خيرين کتابخانه‌ساز و فرمانداران در زمينه احداث کتابخانه در اين شهرها مشارکت داشته باشند، همچنين مسئولان نسبت به راه‌اندازي کتابخانه در شهرهاي ديگر فاقد کتابخانه استان تلاش کنند.

وي خاطرنشان کرد: شهرداراني که نيم درصد از سهم خود به اداره کل نهاد کتابخانه‌هاي استان را پرداخت نکرده‌اند، اقدامات لازم را انجام دهند، زيرا اين امر يک ضرورت محسوب مي‌شود.

معاون استاندار در پايان بر فضاسازي و زيباسازي کتابخانه‌هاي استان در مجموعه پارک‌ها از سوي شهرداري‌ها تاکيد کرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06