پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري

بخش خصوصي نقش مهمي در رفع موانع توليد دارد

کد خبر: 41930 تاریخ انتشار: 1398/02/15
نمایش: 1890
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر رفع اصولي و کارشناسي مشکلات اقتصادي استان، همراهي بخش خصوصي را در اين رابطه بسيار مهم و کليدي عنوان کرد.
اقبال عباسي شامگاه يکشنبه در ديدار با اعضاي هيات رئيسه جديد اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي چهارمحال و بختياري افزود: با وجود اينکه در راستاي رونق اقتصادي از سوي دولت اقدامات قابل توجهي صورت گرفته است و برنامه هايي نيز در حال انجام و پيگيري است اما بسياري از مشکلات و موانع تنها با کمک بخش خصوصي قابل رفع است.

وي، بررسي مشکلات و موانع اقتصادي استان و ارائه راه حل هاي پيشنهادي از سوي اتاق بازرگاني را خواستار شد و تصريح کرد: در گام بعدي لازم است موانع پيش روي فعالان اقتصادي در سازمان هاي مختلف با مسئولان امر مطرح شده و اقدامات لازم براي رفع اين موانع انجام شود.

عباسي، توجه به استارتاپ ها، شرکت هاي دانش بنيان، پارک علم و فناوري و همچنين اشاعه فرهنگ واگذاري امور به بخش خصوصي را در رفع موانع رونق توليد و اقتصاد استان بسيار مهم دانست.

وي گفت: تبيين نقش دستگاه هاي مختلف دولتي و همچنين اتاق بازرگاني براي بهبود اين شاخص ها و همراهي و همگامي ارگان هاي مربوطه و پيگيري مسائل و مشکلات موجود به منظور ارائه راهکارهاي مناسب در جلسات شوراي گفت وگو، تاثير بسزايي در رفع مشکلات دارد.

عباسي، شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي را تجلي گاه تعامل دولت و پارلمان بخش خصوصي دانست و بر تلاش براي بهبود شاخص هاي فضاي کسب و کار با استفاده از پتانسيل هاي موجود در اين شورا تاکيد کرد.

وي با اشاره به اينکه حضور فعالتري از بخش خصوصي مورد انتظار است، افزود: جلسات شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي از جايگاه و اهميت ويژه‌اي برخوردار است. 

استاندار چهارمحال و بختياري به مديران اقتصادي استان در خصوص لزوم هم افزايي بيشتر با بخش خصوصي هشدار داد و گفت: بدنبال برگزاري جلسات تشريفاتي براي رفع تکليف نيستيم، چراکه اين شورا بويژه در شرايط کنوني کشور بايد مصوباتي با قابليت اجرايي و عملياتي داشته باشد.

وي گفت: مقابله با تحريم ها و تبليغات منفي استکبار براي اختلال در اقتصاد و معيشت مردم مستلزم اتخاذ راهکارها و تدابير اساسي با تعامل و همفکري دولت و بخش خصوصي است.

عباسي با تحليلي از شرايط اقتصادي کشور، خاطرنشان کرد: دشمنان درصدد هستند که عرصه را براي ملت ايران تنگ تر کنند ولي با تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي طبق راهبردها و منويات مقام معظم رهبري مي توان جايگزين مناسبي براي اقتصاد نفتي يافت.

اعضا جديد اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي چهارمحال و بختياري نيز در اين ديدار ديدگاه هاي خود را در خصوص مسائل مختلف و رفع موانع توليد واحدهاي صنعتي و خدماتي ارائه کردند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07