پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون استاندار خبر داد:

پرداخت 2210ميليارد ريال تسهيلات اشتغالزاي روستايي و عشايري چهارمحال و بختياري

کد خبر: 42003 تاریخ انتشار: 1398/02/29
نمایش: 2355
اخبار
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري چهارمحال و بختياري از پرداخت دو هزار و 210 ميليارد ريال تسهيلات اشتغالزاي روستايي و عشايري اين استان به متقاضيان خبر داد.
الله کرم نصيري روز يکشنبه در نشست کميته هاي فني و نظارت تسهيلات اشتغالزايي روستايي و عشايري در استانداري چهارمحال و بختياري افزود: مجموع اعتبارات اشتغالزايي روستايي و عشايري استان 4هزار و 660ميليارد ريال است که از اين ميزان تاکنون 4هزار و 30ميليارد ريال به چهارمحال و بختياري تخصيص يافته است.

به گفته وي، از اين ميزان تاکنون دو هزار و 589ميليارد ريال طرح اشتغال روستايي و عشايري براي پرداخت تسهيلات به متقاضيان از سوي بانک هاي عامل انعقاد قرار شده است.

وي يادآور شد: انعقاد قرار داد بين بانک ها به منزله پرداخت حتمي تسهيلات اشتغالزا به طرحهاي روستايي و عشايري است.

نصيري اظهار داشت :از مجموع اعتبارات نيز دو هزار و 580ميليارد ريال تسهيلات در کميته فني طرحهاي اشتغالزاي روستايي و عشايري به تصويب رسيده است و يک هزار و 200ميليارد ريال نيز از سوي دستگاه هاي حمايتي مانند کميته امداد امام راحل و بهزيستي بايد جذب شود.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري چهارمحال و بختياري ، کاهش بسيار شديد انحراف از تخصيص تسهيلات در طرح را در اين استان يادآور شد و گفت : با نظارت کامل تسهيلات اختصاص يافته به طرحهاي اشتغالزا روستايي و عشايري در محل همان طرحها هزينه و سرمايه گذاري شده است.

نصيري گفت: تسهيلات پرداختي نبايد به هيچ عنوان از مسير انتخاب شده انحراف داشته باشد و در اين زمينه کميته نظارت 70درصد از طرحها را بررسي کرده است که انحراف از سرمايه گذاري در ايجاد اشتغال در اين طرحها انگشت شماره بوده است.

وي گفت : تلاش مي شود با هماهنگي دستگاه هاي اجرايي مرتبط و بانک هاي عامل همين تعداد انگشت شمار انحراف طرحها رفع شود و اگر تسهيلاتي به جاي اشتغال در زمينه ديگري سرمايه گذاري شده از طريق ضوابط قانوني بازگردانده شود.

به گفته وي، دستگاه هاي متولي اشتغال روستايي و عشايري در مقرر شد بحث تناسب سازي بيمه و اشتغال را در نظر بگيرند و تجديد نظر در اين زمينه انجام شود.

نصيري يادآور شد: کميته فني از طرحهاي سرمايه گذاران خارج از چهارمحال و بختياري که قصد سرمايه گذاري در استان را دارند ، حمايت مي کند و زمينه حضور سرمايه گذاران در طرحهاي اشتغالزاي استان فراهم شده است.

نصيري بيان داشت : نرخ بيکاري در چهارمحال و بختياري با توجه به تسهيلات پرداختي به متقاضيان نسبت به سالهاي گذشته کمتر شده است .

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06