پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار اعلام کرد:

چهارمحال و بختياري آماده توسعه کسب و کار فضاپايه است

کد خبر: 42168 تاریخ انتشار: 1398/04/12
نمایش: 2965
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري اعلام کرد ، اين استان آماده توسعه کسب و کار فضاپايه است و در اين زمينه دانشگاه ها و پارک علم و فناوري برنامه ريزي کنند.
اقبال عباسي روز  چهار شنبه در نشست تخصصي توسعه کسب و کارهاي فضاپايه که با حضور معاون وزير ارتباطات و رئيس سازمان فضايي ايران برگزار شد، افزود: اين استان مي تواند به عنوان استان پايلوت در زمينه کسب و کار فضاپايه انتخاب شود و آمادگي لازم در اين زمينه را دارد.

به گفته وي، داده هاي ماهواره اي و فضاپايه بايد به صورت گسترده در اختيار مخاطبان از جمله کشاورزان استان قرار گيرد و در اين زمينه دستگاه هاي اجرايي و شرکت هاي دانش بنيان و استارت آپي به ميدان وارد شوند.

استاندار چهارمحال و بختياري گفت: اطلاعات فضاپايه در بخش سيلاب اخير بسيار اهميت داشت و کساني که اين اطلاعات را مورد استفاده قرار دادند موفق کاهش خسارت سيلاب فروردين امسال شدند و استانهايي که از اين داده ها بهره نگرفتند، نتوانستند در برابر اين سيلاب ها مقاومت کنند.

عباسي از شرکت هاي دانش بنيان و دانشگاه هاي چهارمحال و بختياري درخواست کرد، برنامه جامع در خصوص بهره مندي از کسب و کار فضاپايه را در دستورکار خود قرار دهند.

به گفته وي، در بخش کشاورزي هواشناسي چهارمحال و بختياري از داده هاي ماهواره اي و پايش شده استفاده کند و کشاورزان را در خصوص سرمازدگي و خشکسالي در فصل هاي مختلف آگاه کند.

استاندار چهارمحال و بختياري گفت: کشورهايي که به اين داده ها دسترسي دارند موفق به توليد ثروث و قدرت در اين بخش شده اند و تمامي اقتصاد اين بخش را در اختيار گرفته اند.

عباسي، گردشگري فضايي و توسعه گردشگري نجوم را از ديگر ظرفيت هاي اين استان در بخش توسعه کسب و کار فضاپايه عنوان کرد و گفت: طرح هاي بخشي خصوصي در اين زمينه حمايت مي شود و براين اساس جوانان طرح هاي خود را براي استان به سازمان فضايي کشور ارائه دهند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07