پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

احداث کتابخانه مرکزي شهرکرد پس از ۱۰ سال هنوز بلاتکليف است

کد خبر: 42231 تاریخ انتشار: 1398/04/25
نمایش: 2863
اخبار
معاون سياسي،امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با انتقاد نسبت به متوليان اجراي طرح کتابخانه مرکزي شهرکرد، تسريع در پيگيري اجراي اين طرح را خواستار شد و گفت : پس از ۱۰ سال هنوز احداث کتابخانه مرکزي شهرکرد بلاتکليف است.
جعفر مرداني روز سه شنبه در نشست انجمن کتابخانه‌هاي عمومي استان افزود: در حالي که که طرح احداث کتابخانه مرکزي استان در سال ۸۸ به تصويب رسيده است و اعتبارات ملي براي آن پيش‌بيني شده اما اين طرح هنوز به مرحله اجرا نرسيده است.

وي ادامه داد: هر سال در خصوص موانع اجراي اين طرح، جلسات و نشست‌هاي متعددي برگزار مي‌شود، اما اينکه چرا هنوز اين مهم شکل نگرفته است جاي سوال دارد.

مرداني با انتقاد نسبت به نحوه پيگيري‌هاي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان در خصوص احداث کتابخانه مرکزي استان، اهتمام بيش از پيش اين اداره کل براي تعيين تکليف اين طرح مهم فرهنگي را خواستار شد.

وي، ترويج فرهنگ کتاب و کتابخواني را از الزامات رشد و پيشرفت استان عنوان کرد و گفت: بنا بر شواهد و همچنين گزارش‌هاي موجود مقوله کتابخواني در استان مورد کم توجهي قرار گرفته است و رفع اين چالش نيازمند عزم همگاني است.

مرداني پيشنهاد داد ، اداره کل کتابخانه هاي عمومي استان در يک طرح تحقيقاتي و پژوهش‌ هاي ميداني علل بي‌توجهي مردم به کتاب و کتابخواني را شناسايي تا براي رفع اين موانع راهکارهاي لازم تدوين شود.

معاون سياسي، اجتماعي و امنيتي استاندار چهارمحال و بختياري اظهار داشت: در حوزه فرهنگي هرچه اعتبار تخصيص داده شود باز هم کم است چرا که فرهنگ زيربناي يک جامعه است و بايد بيش از ساير حوزه‌ها به آن توجه کرد.

مرداني همچنين به آغاز ششمين فراخوان انتخاب پايتخت کتاب ايران اشاره کرد و گفت: شهرکرد در سال‌هاي گذشته يکي از نامزدهاي مطرح کسب اين عنوان در کشور بود اما شرايط فعلي استان در حوزه کتابخواني نشان مي‌دهد مسير سال‌هاي گذشته بخوبي ادامه نيافته است و استان در وضعيت مطلوبي قرار ندارد.

در اين نشست در خصوص وضعيت کتابخانه فرهنگسراي شهر گهرو گزارشي ارائه و مقرر شد تا اين طرح تا هفته دولت آماده بهره‌برداري شود.

همچنين مقرر شد تا با فرمانداران و شهرداران در خصوص راه اندازي کتابخانه در شهرهاي بدون کتابخانه نشست‌هايي برگزار شود تا شرايط تحقق اين مهم فراهم شود.

همچنين بنا شد تا روستاها و مناطق عشاير نشين استان که ظرفيت معرفي براي شرکت در جشنواره روستاهاي دوست دار کتاب هستند نيز شناسايي و به تهران معرفي شوند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07