پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون استاندار

با تدبير دولت، زنجيره توليد مواد لبني و پروتئيني در اين استان تکميل شده است

کد خبر: 42264 تاریخ انتشار: 1398/04/31
نمایش: 2492
اخبار
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري گفت: با تدبير دولت، زنجيره توليد مواد لبني و پروتئيني در اين استان تکميل شده است.
مجيد نظري دهکردي  عصر دوشنبه در جلسه  هماهنگي چهارمين نمايشگاه ملي توانمنديهاي روستاييان و عشاير استان  اظهار داشت: اين استان با توليد سالانه  ۸۰ هزار تن معادل ۶۰ درصد خوراک آبزيان کشور ، ۲۰ درصد ازا ين محصولات را به خارج از کشور صادرمي کند. 

 وي از توليد سالانه ۲۴ هزار تن ماهي قزل آلا  در چهارمحال و بختياري خبر داد و افزود: اين استان طي سال هاي گذشته در توليد ماهي سردابي رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

 معاون هماهنگي امور عمراني استانداري چهارمحال و بختياري  تاکيد کرد : اين استان بزرگترين واحد توليد خوراک آبزيان خاورميانه در شهرک صنعتي شهرکرد با ۶ خط توليد در ۲ واحد مجزا فعال است که روزانه ۳۰۰ تن انواع خوراک آبزيان سردآبي و گرمابي را توليد مي کند. 

نظري افزود: : متخصصان واحدهاي صنعتي استان توانسته اند در چند سال گذشته  زنجيره توليدي و صنعتي خود را در شيلات و آبزيان تکميل کنند. 

وي همچنين به توليد سالانه بيش از ۳۱ هزار و ۲۰۰ تن گوشت قرمز  برابر ۳.۵ درصد توليد گوشت قرمز کشور و کسب رتبه نهم کشور در اين استان خبر داد و در ادامه سرانه توليد شيرخام اين استان را ۲۴۲ کيلوگرم دانست و گفت:چهارمحال و بختياري با اين ميزان توليد، رتبه دوم توليد سرانه شير خام کشور را دارد.

 معاون هماهنگي امور عمراني استانداري چهارمحال و بختياري از تصويب سه هزار و ۲۹۰ طرح توانمندي عشايري، روستايي با اعتباري افزون بر ۲ هزار و ۹۲۰ ميليارد ريال طي ۲ سال گذشته خبر داد و گفت: با پرداخت اين ميزان تسهيلات حمايتي براي توانمندسازي جامعه عشايري و روستايي استان تحولي در توليد محصولات کشاورزي و دامي اين خطه ايجاد شده است.
 
نظري گفت: اين استان امسال با محصولات و توليدات اختصاصي و منحصر به فرد در بخش‌هاي کشاورزي و  انواع توليدات روستايي و عشايري از جمله صنايع دستي در چهارمين نمايشگاه ملي توانمنديهاي روستاييان و عشاير در تهران شرکت مي‌کند.

🔸چهارمين نمايشگاه ملي توانمنديهاي روستاييان و عشاير کشور ۲۴ تا ۲۷ مردادماه امسال در نمايشگاه بين المللي تهران برگزار مي‌شود، چهارمحال و بختياري ۱۴ غرفه در اين نمايشگاه به خود اختصاص داده است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07