پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

با عوامل اخلالگر در بازار برخورد مي‌شود

کد خبر: 42365 تاریخ انتشار: 1398/05/22
نمایش: 1735
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه کالاهاي اساسي به اندازه کافي در استان ذخيره شده است، گفت: چنانچه افرادي در نحوه توزيع و عرضه اين کالاها خللي ايجاد کنند، متوليان امر موظفند در کمترين زمان آن‌ها را شناسايي و براي برخورد به مراجع قانوني معرفي کنند.
اقبال عباسي روز سه شنبه در جلسه ستاد تنظيم بازار اين استان افزود: شکر به عنوان يکي از کالاهاي اساسي به اندازه نياز و حتي بيشتر از نياز استان در انبارها ذخيره شده است.

وي با اشاره به اينکه بايد دقت کافي بر تهيه، توزيع و نظارت کالا صورت گيرد تا مشکلي ايجاد نشود،  تاکيد کرد: واحدهاي صنفي و صنعتي از زمان صدور حواله حداکثر يک هفته فرصت دارند تا شکر مورد نياز را از انبار تخليه کند، بنابراين اگر پس از پايان مهلت مقرر کالا از انبار خارج نگرديد، سهميه توزيع جابه‌جا شود، تا تزريق کالا در بازار به موقع انجام گردد.

وي اضافه کرد: تعداد عوامل شبکه توزيع در استان افزايش يابد و در شهرستان‌ها دست کم دو عامل براي توزيع تعيين شود.

استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: عاملاني که در اين خصوص کوتاهي کنند و به موقع شکر را در بازار توزيع نکنند مسببان اخلال در بازار شناخته مي‌شوند به تعزيرات حکومتي معرفي مي‌شوند.

عباسي همچنين در خصوص تصميم گيري در خصوص تغيير قيمت مرغ در استان، اظهار داشت: با رعايت اسناد و مصوبات بالادستي قيمت فعلي در بازار ادامه مي‌يابد و چنانچه به سبب افزايش تقاضا در هفته‌هاي آينده، کاهش عرضه و تغيير در روند قيمت اين محصول ديده شد ،مرغ منجمد در بازار توزيع شود.

عباسي با اشاره به اينکه بيش از 41 هزار حلقه لاستيک وارد و 60 درصد ظرفيت استان توزيع  شده است، ادامه داد: از اين تعداد 32 هزار و  472  حلقه توسط اداره‌کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي  و 9 هزار و  500  حلقه را شهرداري ها قرار است براي مصرف درون شهري توزيع کنند.

استاندار خاطرنشان کرد: گلايه‌مندي‌هايي از برخي نانوايي‌هاي استان وجود دارد، علاوه‌بر کيفيت نامطلوب نان، گرانفروشي در اين حوزه نيز نارضايتي مردم را در پي داشته که اين موضوع مي‌طلبد نظارت‌ها بر نحوه عرضه آرد و نان شدت بيشتري يابد.

وي اضافه کرد: مقرر شد تا کميته‌اي براي پيگيري افزايش کيفيت نان و رفع مشکلات اين حوزه تشکيل و نتايج آن بزودي اعلام شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06