پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

تخصيص اعتبار به طرح‌هاي عمراني کشور اولويت‌بندي مي‌شود

کد خبر: 42431 تاریخ انتشار: 1398/05/31
نمایش: 1722
اخبار
رئيس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تخصيص لازم به طرح هاي عمراني گفت: به علت محدوديت در امکانات و اعتبارات، اجراي طرح‌هاي عمراني کشور اولويت‌بندي مي‌شود.

محمدباقر نوبخت روز پنجشنبه در نشست مشترک برنامه‌ريزي و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتي استان افزود: در هريک از استان‌هاي کشور ، طرح‌هاي اولويت‌دار عمراني که در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي موثر است، شناسايي و توزيع و تخصيص اعتبارات بر اساس اين سياست انجام مي‌گيرد.

وي ادامه داد: علاوه‌ بر اين ، براي تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي در استان‌ها براي هريک از طرح‌هاي اولويت‌دار عمراني، يک مدير تعيين مي‌شود و از اين به بعد اين مدير بايد پاسخگوي چگونگي پيشبرد برنامه‌ها باشد.

نوبخت با بيان اينکه سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي در ۲۴ بند تشريح شده است، تصريح کرد: اين سياست‌ها نبايد در حد حرف بماند و اجرايي کردن آن نيازمند عزم و اراده ملي است.

رئيس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تاکيدات مقام معظم رهبري در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتي در کشور، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب براي تحقق اين اهداف از واژه "فرماندهي" استفاده کرده‌اند از همين رو بايد اين مهم بيش از پيش مورد توجه مديران قرار گيرد.

نوبخت، حرکت نامناسب کشور براي دست‌يابي به سند چشم انداز ۱۴۰۴ را علت اصلي مطرح کردن اقتصاد مقاومتي از سوي مقام معظم رهبري عنوان کرد و افزود: براي دست‌يابي به رشد ۸ درصدي طي ۲۰ سال سند چشم‌انداز توسعه ترسيم شد اما از آنجا که اين برنامه تا سال ۱۳۹۴ بخوبي پيش نرفت، ضرورت تدوين سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي در کشور احساس شد.

وي با تاکيد بر حمايت از توليدکنندگان، خاطر نشان کرد: در طرح‌هايي که با مشارکت بخش خصوصي اجرا مي‌شود تلاش دولت بر حمايت از توليد معطوف شده است.

نوبخت به عنوان وزير معين اقتصاد مقاومتي چهارمحال و بختياري در دولت، اظهار داشت: اولويت‌هاي اين استان در حوزه اقتصاد مقاومتي شناسايي شده که پيشبرد هرچه بهتر اين سياست‌ها نيازمند شکل‌گيري اراده قوي در اين استان است.

رئيس سازمان برنامه و بودجه همچنين از آغاز توزيع پاداش بازنشستگان و فرهنگيان خبر داد و گفت: از هفته پيش رو هزاران ميليارد تومان پاداش بازنشستگان و فرهنگيان کشور توزيع مي‌شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07