پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار اعلام کرد:

طرح‌هاي مجوزدار نيازمند آب در چهارمحال و بختياري بازنگري مي‌شود

کد خبر: 42570 تاریخ انتشار: 1398/06/26
نمایش: 1955
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به وجود طرحهاي مختلف اين استان گفت: طرح‌هاي داراي مجوز آب در اين استان که با مشکل تخصيص مواجه شده‌اند، بازنگري دوباره خواهند شد.
اقبال عباسي شامگاه سه‌شنبه در نشست وزير نيرو با حجت‌الاسلام محمدعلي نکونام نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد تاکيد کرد:‌ در سفر وزير نيرو به استان مقرر شد  ۳۳ طرح کشاورزي اين استان که مجوز تامين آب دارند اما با مشکل تخصيص مواجه شده‌اند، دوباره بررسي شود.

عباسي با بيان اينکه تصميمات جديدي در وزارت نيرو شکل گرفته که مي‌تواند نويدبخش تحولات خوبي در اين استان باشد، افزود: تجديدنظر در ميزان سهميه آب استان، رفع مشکلات وتجهيز کارگاه آبگير طرح بن- بروجن وطرح آبرساني ونک و تخصيصي بخشي از آب اين سد به شهرستان بروجن بخشي از اين تصميمات است.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به بازديد ميداني وزير وزير نيرو از طرح‌هاي مهم و حياتي انتقال آب اين استان، خاطرنشان کرد:  مشکلات موجود با وزير مطرح و در راستاي رفع اين مسائل راهکارهاي موثري انديشيده شد.

عباسي، تسريع در اجراي طرح بن- بروجن را از مهمترين مطالبات مردم اين استان برشمرد و گفت: با قول مساعد وزير نيرو اجراي اين طرح با تامين اعتبار مورد نياز شتاب مي‌گيرد و مردم در اين خصوص نگراني نداشته باشند

عباسي تصريح کرد: همچنين قرار شد سهم ۲۳۷ ميليون مترمکعبي چهارمحال و بختياري از زاينده‌رود بررسي و در سهم اين استان بازنگري صورت گيرد.

استاندار چهارمحال و بختياري اظهار داشت: مقرر شد نيروگاه کوهرنگ به آب نيروي کشور تحويل داده شود و ثبت اراضي سد کوهرنگ ۳ به نام وزارت نيرو صورت گيرد.

وي گفت: براساس نتيجه سفر وزير نيرو به چهارمحال و بختياري مقرر شد در طرح انتقال آب بين حوضه‌اي بهشت‌آباد بازنگري صورت گيرد.

عباسي تاکيد کرد:‌ ساماندهي حاشيه رودخانه زاينده‌رود چهارمحال و بختياري با همکاري وزارت نيرو و هدف ارتقاي جذب گردشگران داخلي و خارجي از نتايج سفر وزير نيرو به اين استان است.

وي افزود: با اجراي اين طرح خطرات احتمالي کنوني در دنباله و کناره رودخانه زاينده‌رود چهارمحال و بختياري رفع خواهد شد.

عباسي با بيان اينکه ۸۵ طرح با اعتباري افزون بر يک هزار ميليارد تومان با حضوروزير نيرو در استان افتتاح شد، خاطرنشان کرد: اين اعتبار به اندازه اعتبارات عمراني يک ساله استان است.

وي اظهار داشت: در مجموع 259 طرح وزارت نيرو با اعتباري بالغ بر 2 هزار و 530 ميليارد تومان اعتبار در استان در حال اجرا است.

🔸بازديد از طرح آبرساني بن به بروجن،بازديد از سد بابا حيدر،  بهره‌برداري از سه تصفيه خانه فاضلاب شهرهاي فارسان، گندمان و بلداجي، افتتاح پست ۶۳کيلوولت سفيددشت و ۷۷ طرح برق‌رساني، بهره‌برداري از طرح آبرساني  روستايي شهرستان خانميرزا و طرح آبرساني مجتمع سيبک شهرستان بروجن از جمله طرح‌هاي افتتاح شده در سفر يک روزه وزير نيرو به استان چهارمحال و بختياري است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07