پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري

خطاهاي انساني مهمترين عامل سوانح جاده اي است

کد خبر: 42594 تاریخ انتشار: 1398/06/31
نمایش: 1922
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري خطاهاي انساني را مهمترين عامل تصادفات جاده اي دانست و افزود: بايد با استانداردسازي خودروها و همچنين رفع نقاط حادثه خيز جاده اي استان و فرهنگ سازي مناسب در جهت کاهش تلفات ناشي از حوادث جاده اي گام برداشت.
اقبال عباسي شامگاه يکشنبه در ششمين نشست اعضا قرارگاه کاهش تصادفات جاده‌اي چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: اولويت‌هاي ترافيکي استان در زمينه‌هاي افزايش ايمني جاده‌ها، نصب علائم راهنمايي و رانندگي،خط کشي و ارتقاي وضعيت راه‌ها تعيين خواهد شد.

وي با اشاره به ضرورت ساماندهي ترافيک شهري گفت: اولويت‌هاي ترافيکي اين استان در بودجه سال آينده به طور کامل پيش‌بيني شود.

استاندار چهارمحال و بختياري تصريح کرد: قرارگاه کاهش تصادفات جاده‌اي با حضور فرمانداران شهرستان‌هاي ۱۰ گانه و شهرداران استان تشکيل و در خصوص تهيه و تدوين برنامه‌اي ۵ ساله در راستاي اولويت‌بندي رفع مشکلات ترافيکي و کاهش تصادفات اقدام شود.

عباسي، با قدرداني از ماموران پليس راه و راهور که در توسعه نظم و انضباط اجتماعي نقش موثري دارند، گفت:تعيين الگوهاي مناسب رفتاري، اصلاح ساختار و مهندسي حمل و نقل عمومي از موضوعات قابل توجه در توسعه انضباط اجتماعي و کاهش تصادفات و سوانح رانندگي در استان است.

استاندار گفت: علاوه بر رشد ۴۰۰ درصدي اعتبارات راه‌هاي چهارمحال و بختياري در سال‌جاري ، اما اين امر تاثير خود را در کاهش تصادفات نشان نداده است.

وي ادامه داد: خطاهاي انساني مهمترين عامل سوانح جاده اي است که براي کاهش سوانح بايد فرهنگ رانندگي در جامعه ارتقا يابد و صداوسيما و رسانه ها با توليد برنامه هاي مناسب فرهنگ سازي مناسبي را در اين رابطه داشته باشند.

استاندار تاکيد کرد:استفاده از ظرفيت مشارکت هاي مردمي و سازمان هاي مردم نهاد در ترويج قوانين راهنمايي و رانندگي امري ضروري است.

🔺براساس اعلام نيروي انتظامي چهارمحال و بختياري علت ۵۶ درصد تصادفات جاده‌اي اين استان نداشتن توجه به جلو و رعايت نکردن حق تقدم است.

🔺همچنين ۴۰ درصد عامل وقوع تصادف مربوط به خودروهاست و ۶۰ درصد تصادف کنندگان نيز سواد زير ديپلم دارند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07