پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار اعلام کرد

تمام ظرفيت‌هاي چهارمحال و بختياري براي پيشگيري از اعتياد بسيج ‌مي‌شود

کد خبر: 42653 تاریخ انتشار: 1398/07/10
نمایش: 1851
اخبار
ستاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اهميت مقوله پيشگيري از اعتياد به مواد مخدر، گفت: تمام امکانات استان و ظرفيت‌هاي ملي معطوف به امر پيشگيري مي‌شود.
اقبال عباسي روز چهارشنبه در جلسه ستاد هماهنگي مبارزه با مواد مخدر اين استان اظهار داشت: هم اينک با اجراي برنامه‌هاي فرهنگي و آموزشي تدوين شده در حوزه پيشگيري از اعتياد به مصرف موادمخدر فرصت بسيار مناسبي براي گسترش اين فعاليت‌ها در استان فراهم شده است.

وي ادامه داد: برهمين اساس علاوه‌ بر اينکه بايد سهم و وظيفه دستگاه‌هاي اجرايي استان در اين حوزه تعريف و مشخص شود بايد انسجام و هم‌افزايي دستگاه‌ها در اين رابطه نيز بسيار مهم و اثرگذار است.

عباسي، آموزش و پرورش را از دستگاه‌هاي کليدي و اثرگذار در مقوله پيشگيري از اعتياد به مواد مخدر دانست و تصريح کرد: ديگر کانون‌هاي موثر نيز شناسايي و در ياري به آموزش و پرورش وارد عرصه شوند.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به تبعات ناشي از اعتياد به مواد مخدر در جامعه، خاطرنشان کرد: مرگ و مير ناشي از مصرف مواد مخدر پس از تصادفات رانندگي دومين عامل مرگ و مير به شمار مي‌رود که علاوه بر آن تبعات اقتصادي و اجتماعي بسياري را به همراه دارد.

عباسي ادامه داد: اعتياد به مواد مخدر عامل ۶۵ درصد از گزارشات همسرآزاري، ۵۵ درصد پرونده‌هاي طلاق، ۳۰ درصد موارد کودک آزاري، ۲۵ درصد قتل‌هاي انجام گرفته و ۲۳ درصد پرونده‌هاي نزاع و خشونت به شمار مي‌آيد.

وي، همکاري و انسجام بين‌بخشي را لازمه پيشبرد مطلوب اهداف پيش‌بيني شده در استان دانست و افزود: اقدامات خوبي در حوزه پيشگيري از مصرف مواد مخدر انجام گرفته و اميد است با تقويت همکاري‌هاي بين‌بخشي عملکرد مطلوب‌تري را در اين حوزه شاهد باشيم.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06