پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

جريان‌هاي سياسي از جامعه ايثارگري در عرصه انتخابات بهره‌برداري نکنند

کد خبر: 42665 تاریخ انتشار: 1398/07/13
نمایش: 2341
اخبار
مشاور وزير کشور در امور ايثارگران گفت: با توجه به فرارسيدن فصل انتخابات، توصيه مي‌شود داوطلبان و جريان‌هاي سياسي از جامعه ايثارگري سوء‌استفاده و بهره‌برداري به نفع خود نکنند.

حسين همراهي روز شنبه در جلسه شوراي ترويج ايثار و شهادت استان چهارمحال و بختياري افزود: جانبازان و ايثارگران کشور متعلق به همه مردم هستند و نبايد اين سرمايه ملي به نفع جريان خاصي مصادره شود.

وي ادامه داد: مشاهده مي‌شود که در فصل انتخابات برخي با سوء‌استفاده از جامعه ايثارگري سعي در جلب آرا دارند اما وقتي وارد مجلس شدند نه تنها از جامعه ايثارگري حمايت کنند بلکه مخل قوانين اين حوزه نيز مي‌شوند.

همراهي در ادامه رسيدگي به سلامت ايثارگران را از اولويت‌هاي اين حوزه عنوان کرد و گفت: هم اينک ۲ هزار ميليارد تومان بدهکاري در حوزه سلامت ايثارگران وجود دارد که بايد با مساعدت دولت و مجلس اين بدهي پرداخت شود.

مشاور وزير کشور در امور ايثارگران خاطرنشان کرد: حفظ منزلت و شان ايثارگران و رسيدگي به امور معيشت آنها به جد پيگيري مي‌شود و اين موضوع به مطالبه اصلي از نهادهايي نظير مجلس تبديل شده است.

همراهي با انتقاد نسبت به تفسير نادرست از برخي قوانين حوزه ايثارگري، اظهار داشت: در برخي موارد مشاهده مي‌شود که در ادارات و نهادها روح قانون به نفع فرد ايثارگر تفسير نمي‌شود و مشکلاتي در اين حوزه به وجود مي‌آورد از همين رو توصيه مي‌شود با حساسيت و دقت نظر لازم اين قوانين اجرا شود.

وي همچنين به سهيه کنکور ايثارگران اشاره کرد و گفت: سهيمه‌هايي در اين حوزه وجود دارد که سهميه ايثارگران در برابر آن ناچيز است.

همراهي خاطرنشان کرد: نبايد کمبود بودجه سبب شود تا امور مربوط به ايثارگران حالت ايستايي به خود گيرد و رسيدگي به امور ايثارو شهادت بايد در اولويت نخست قرار گيرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07