پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري خواستار شد

تخريب‌کنندگان آبگير طرح بن به بروجن مجازات شوند

کد خبر: 42688 تاریخ انتشار: 1398/07/18
نمایش: 2551
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به تخريب آبگير طرح بن به بروجن اين استان به وسيله عده اي از افراد استان همجوار در روزهاي اخير، برخورد شديد قانوني با اين افراد را خواستار شد.
اقبال عباسي روز پنجشنبه در گردهمايي کشت زراعي پاييزه اين استان اظهار داشت: عده‌اي افراد بي منطق با زير پا گذاشتن قانون، اخلاق و عرف به تخريب آبگير طرح آبرساني بن- بروجن که آب شرب نيمي از جمعيت اين استان را تامين مي‌کند اقدام کردند که بي‌شک اين رفتار خلاف آن‌ها با برخورد قانوني همراه مي شود.

وي دفاع از حقوق مردم استان را از اولويت‌هاي استان دانست و گفت: روزي که مسئوليت اجرايي استان را عهده‌دار شدم طرح ابرساني بن به بروجن متوقف شده بود اما با پيگيري‌هاي زياد 300 ميليارد تومان طي دو سال اخير براي اين طرح جذب شد و اينک در حدود ۸۰ درصد پيشرفت فيزيکي دارد.

عباسي تصريح کرد: لوله‌گذاري طرح انجام شده و با وجود سنگ‌اندازي‌هاي بسياري که براي احداث محل آبگير در استان همجوار انجام مي گرفت، تصفيه خانه نيز در ۲ مرحله در حال احداث است و طرح از سوي پيمانکار در دست اجرا بود که با اقدام اين افراد مخل قانون آبگير تخريب شد و الان درتلاش براي تغيير محل آبگير هستيم.

 استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه مشکل محل آبگير بزودي بطرف مي‎شود، اظهار داشت: مسئولان اجرايي توانايي رفع مشکلات را دارند از همين رو تلاش مي‌کنيم مردم را درگير اين موضوعات نکنيم.

عباسي خاطرنشان کرد: اکنون زمان مناسبي براي ورود مردم به ميدان نيست، اما اگر زماني احساس شود که نياز به ورود مردم به صحنه وجود دارد حتما اين کار را مي‌کنيم.

وي افزود: بي شک حاکميت و نظام جمهوري اسلامي با متخلفان که اقدام به تخريب آبگير طرح کردند برخورد مي کند و توان برخورد را هم دارد.

استاندار چهارمحال و بختياري، تغيير محل جغرافيايي آبگير يا بازسازي آبگير کنوني را 2 پيشنهاد استان براي ادامه طرح بن به بروجن اعلام کرد و گفت: فشار بر متوليان امر براي تحويل مجدد محل آبگير و از سرگيري طرح در دستور کار قرار دارد.

عباسي در ادامه با اشاره به اهميت کشاورزي و زراعت در تحقق اقتصاد مقاومتي، اظهار داشت: زراعت بي‌شک محرک، مقوم و تقويت‌کننده بخش کشاورزي است و کشاورزي مقوم و محرک توسعه اقتصادي است.

وي با بيان اينکه کشاورزي کانون اصلي اقتصاد مقاومتي است، خاطرنشان کرد: همه وظيفه داريم به کشاورزان کمک برسانيم تا اقتصاد زنده بماند، مقاوم بشود و دشمنان امکان دست اندازي به اقتصاد کشور را نداشته باشند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07