پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

محاسن طرح سهميه‌بندي سوخت براي مردم تبيين شود

کد خبر: 42965 تاریخ انتشار: 1398/09/02
نمایش: 1796
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: طرح سهميه‌بندي سوخت موافقان و مخالفان زيادي در کشور دارد و همه به معايب آن توجه مي‌کنند، در صورتي که مزاياي آن براي مردم تبيين و اطلاع رساني نشده است.
اقبال عباسي صبح امروز در شوراي گفت‌وگوي دولت و بخش خصوصي در خصوص گفت: بايد تلاش کنيم در هر شرايطي با هم‌افزايي، اميد و نشاط را در جامعه افزايش دهيم، تاسرمايه‌گذاران براي توليد و اشتغال در چهارمحال و بختياري پيشقدم شوند و بالطبع شاهد رونق و توسعه در استان باشيم.

وي اضافه کرد:حمايت از کارآفريني و ايده‌هاي خلاق اقتصادي راهبرد دولت تدبير و اميد در حل مشکل بيکاري و تقويت بنيه اقتصادي کشور است.

استاندار چهارمحال و بختياري گفت: کارآفريني با توسعه اقتصادي و اجتماعي کشور رابطه تنگاتنگي دارد و تمامي دستگاه‌هاي متولي بايد رويکرد دولت را سرلوحه امور خود قرار داده و حداکثر امکانات خود را در اين مسير به‌کار بگيرند.

وي ادامه داد: جذب سرمايه‌هاي مادي و انديشه‌هاي خلاق اقتصادي فرصت مغتنم رونق و توسعه استان است که مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي بايد با حمايت گسترده از کارآفرينان و فعالان اقتصادي نسبت به اين مهم اهتمام ورزند.

وي در خصوص فعاليت شرکت‌هاي خدماتي مشاوره‌اي در چهارمحال و بختياري، افزود: اين شرکت‌ها يک راهکار مناسب براي حل مشکلات کارآفرينان و سرمايه‌گذاراني است که به روند اداري آشنا نيستند مي باشد؛ افراد مي‌توانند پيگيري فرآيندهاي اداراي مانند ثبت شرکت، گرفتن موافقت اصولي، دريافت پاسخ استعلامات و ... را به افراد کاردان در اين شرکت‌ها بسپارند تا اين امور تسهيل شوند.

عباسي در ادامه با اشاره به موضوع سهميه‌بندي بنزين در کشور که مخالفان و موافقان بسياري دارد، اظهار داشت: اين طرح محاسن و معايبي دارد، اما امروز شاهديم که تنها به گفتن معايب اکتفا مي‌شود و مزاياي اجراي اين طرح به خوبي براي مردم تبيين نشده است.

استاندار چهارمحال و بختياري يادآور شد: 50 درصد جمعيت کشور از يارانه سوخت محروم بودند و دهک‌هاي پايين عموماً فاقد خودرو هستند و در نتيجه از يارانه بنزين هيچ بهره‌اي نمي‌برند، در حالي که دهک‌هاي بالا تر گاهي بيش از يک خودرو دارند.

وي اضافه کرد :طبق محاسبات انجام شده حدود ۲۵ درصد از کل يارانه بنزين به دهک دهم يعني ثروتمندترين دهک جامعه مي رسد. در حالي که سهم دهک اول حدود ۲.۵ درصد است.بدين معناست که عمده يارانه بنزين نصيب دهک‌هاي بالا مي‌شود و سهم فقرا از يارانه بسيار ناچيز است.

عباسي تاکيد کرد:اين طرح براي کمک به اقشار کم‌درآمد، جلوگيري از قاچاق سوخت و جلوگيري از واردات بنزين اجرايي و عملياتي شد.

وي اضافه کرد: ايران با پرداخت ۶۹ ميليارد دلار يارانه انرژي، رتبه اول پرداخت يارانه انرژي در جهان را دارد. از اين ميزان، ۲۶.۶ ميليارد دلار به يارانه فرآورده‌هاي نفتي اختصاص داشته و گاز طبيعي با ۲۶ ميليارد دلار و سپس برق با ۱۶.۶ ميليارد دلار يارانه، در رده‌هاي بعدي قرار دارند.اين رقم ۱۵ درصد از توليد ناخالص داخلي کشور را تشکيل مي‌دهد.

عباسي در پايان گفت: با اجراي طرح سهميه‌بندي سوخت، منبع درآمدي براي دولت بوجود آمده که اين رقم بين ۲۹ تا ۳۰ هزار ميليارد تومان اعلام شده است. تصميم بر اين است درآمد حاصل از افزايش قيمت بنزين بين  ۱۸ ميليون خانوار يعني ۶۰ ميليون نفر تقسيم ‌شود تا از اين طريق اقشار ضعيف و آسيب‌ديده حمايت شوند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/08/28