پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

مديران دولتي مشکلات نخبگان را شناسايي و رفع کنند

کد خبر: 53065 تاریخ انتشار: 1398/09/17 08:56:52
نمایش: 2721
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به جايگاه پژوهش در دولت دوازدهم گفت: مديران دستگاه‌هاي اجرايي دولتي براي شناسايي و رفع مشکلات نخبگان تلاش کنند.

اقبال عباسي روز شنبه به مناسبت فرارسيدن هفته پژوهش و فناوري در نشست با نخبگان مراکز علمي و فناوري چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: مديران دستگاه‌هاي اجرايي دولتي استان علاوه بر دريافت برنامه‌هاي نخبگان فکري و صاحبان ايده براي رفع موانع و مشکلات موجود بر سر راه آنان تلاش داشته باشند.

وي افزود:‌ مديران دستگاه‌هاي اجرايي دولتي مرتبط با پژوهش و فناوري در چهارمحال و بختياري راهکارهاي لازم براي رفع مشکلات فعالان اين حوزه را شناسايي و ارائه کنند.

عباسي تصريح کرد:‌ جمع‌بندي امور مرتبط با پژوهش و فناوري باعث تسريع در روند توسعه پايدار خواهد شد.

وي يادآور شد: بهره‌مندي از يک زنجيره علمي در فرايندهاي توليد مي‌تواند به ارتقاي کمي و کيفي پژوهش و فناوري کمک کند.

رئيس ستاد استاني هفته پژوهش و فناوري چهارمحال و بختياري اظهار داشت: شناسايي صاحبان ايده، هدايت طرح به سمت و سوي فناوري، صدور پروانه فعاليت، بازرايابي و صادرات باعث رونق در حوزه پژوهش و فناوري استان خواهد شد.

وي گفت: استفاده از توان بالاي نخبگان در مديريت‌هاي استاني مورد توجه مسئولان ارشد چهارمحال و بختياري قرار دارد.

عباسي تاکيد کرد: البته در اين بخش رعايت شرايط احراز پست‌هاي مديريتي و عمومي به همراه احراز پست‌هاي مديريتي خصوصي و دولتي ضرورت دارد.

وي افزود: ‌شناسايي ظرفيت‌هاي علمي، پژوهشي و فناوري چهارمحال و بختياري در دستور کار مديران کل دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط و دانشگاه‌هاي استان باشد.

استاندار چهارمحال و بختياري بادام را يکي از مهمترين ظرفيت‌هاي استان اعلام و تصريح کرد:‌ اين استان با توليد سالانه ۲۴ هزار تن انواع بادام برابر ۲۰ درصد توليد بادام کشور رتبه نخست کشور را دارد.

وي يادآور شد: به همين لحاظ مي‌توان با تکميل زنجيره توليد و صادرات اين محصول در چهارمحال و بختياري زمينه توسعه سريع‌تر استان را فراهم کرد.

عباسي اظهار داشت: توجه به بادام، ماهي‌هاي سردابي و صنايع تبديلي و تکميلي چهارمحال و بختياري وضعيت توسعه و اقتصاد اين استان را متحول مي‌کند.

وي گفت: تشکيل و فعال شدن شرکت‌هاي مشاوره خدماتي در چهارمحال و بختياري روند تبديل ايده به محصول را تسريع مي‌کند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07