پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

رفع موانع توليد بايد اولويت مسوولان استاني باشد

کد خبر: 63173 تاریخ انتشار: 1398/10/07
نمایش: 2194
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به نقش بخش خصوصي در اقتصاد کشور گفت: تسريع در رفع موانع توليد از دغدغه اصلي دولت است و اکنون بيشترين تلاش دولت در بخش اقتصادي رفع موانع توليد است و رفع اين موانع بايد اولويت مسوولان استاني باشد.
اقبال عباسي روز شنبه در جلسه شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي چهارمحال و بختياري در اتاق بازرگاني شهرکرد اظهار داشت: آماده کردن زيرساخت‌ها و به حداقل رساندن موانع در توليد در بخش‌هاي مختلف به ويژه کشاورزي و دامپروري در استان از اولويت خاصي برخوردار است.

وي، با تاکيد بر  بررسي دقيق اعمال قانون کميسيون ماده ۹۹ مبني بر دريافت عوارض ساخت و ساز در خارج از محدوده شهري و روستايي، همچون مرغداري‌ها و کارگاه هاي توليدي کشاورزي و خدماتي مصوب سال ۱۳۹۱ کشور ، تصريح کرد: مسوولان و متوليان دريافت عوارض، بايد استعلام لازم از مقامات مرتبط کشور را انجام دهند، تا در دريافت عوارض از بهره‌برداران شبهه‌اي نباشد. 

عباسي، از افزايش ۳۰۰ درصدي آب بهاء براي بهره‌برداران باغي استان نسبت به سال زراعي گذشته ابراز تاسف کرد و از مسوولان نظارتي و اجرايي استان درخواست کرد ، با توجه به تشديد پديده خشکسالي و سرمازدگي محصولات باغي و زراعي استان در سال زراعي گذشته، در دريافت آب بهاء از توليدکنندگان تامل و حداقل مبلغ دريافتي را اعمال کنند.

استاندار با اشاره به لغو سفر وزير صنعت، معدن و تجارت به اين استان يادآور شد: به دليل اينکه زمان سفر وزير به استان محدود بود و نمايندگان مجلس در استان نيز خواستار حضور وزير در شهرستانها بودند، اين سفر به زمان ديگري که فرصت وزير صنعت، معدن و تجارت بيشتر باشد، موکول شد.  
  
استاندار چهارمحال و بختياري همچنين در اين جلسه با اشاره به تخريب محل آبگير طرح ملي بن به بروجن از سوي برخي از افراد در استان همجوار، خواستار برخورد شديد شوراي تامين استان همجوار با اين افراد قانون‌شکن شد.

عباسي تصريح کرد: عده‌اي با زير پا گذاشتن قانون، اخلاق و عرف به تخريب آبگير طرح آبرساني بن به بروجن که تامين کننده نيمي از آب شرب جمعيت چهارمحال و بختياري است، اقدام کرده‌اند که بي‌شک اين رفتار خلاف آن‌ها با برخورد قانوني همراه مي‌شود.

وي، دفاع از حقوق مردم را از اولويت‌هاي مسوولان استان دانست و گفت: بي‌‎شک حاکميت و نظام جمهوري اسلامي با متخلفان که اقدام به تخريب آبگير طرح کردند برخورد مي‌کند و توان برخورد را هم دارد.

وي با تأکيد بر اينکه صداي مردم چهارمحال و بختياري بايد از طريق مراجع قضايي شنيده شود، خاطرنشان کرد: پيشنهاد ديدار با رئيس قوه‌قضائيه از سوي مسؤولان استاني براي حل اين مشکل داده شود.

استاندار چهارمحال و بختياري  گفت: از سوي مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي استان دادخواست حقوقي تنظيم و شکايتي از تخريب کنندگان محل آبگير در استان همجوار ارائه شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07