پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
رييس ستاد انتخابات چهارمحال و بختياري:

فرصت‌ها و تهديدهاي فضاي مجازي در عرصه انتخابات رصد شود

کد خبر: 63222 تاریخ انتشار: 1398/10/12
نمایش: 2163
اخبار
رييس ستاد انتخابات چهارمحال و بختياري با تاکيد بر مديريت فضاي مجازي در آستانه انتخابات مجلس شوراي اسلامي گفت: اين مهم مي‌طلبد تا فرصت‌ها و تهديدهاي فضاي مجازي به خوبي رصد و پيگيري شود.
جعفر مرداني روز پنجشنبه در جلسه ستاد انتخابات اين استان افزود: تاثير فضاي مجازي بر حوزه سياسي و به ويژه عرصه انتخابات اين روزها به موضوعي انکارناپذير تبديل شده است که به نظر مي‌رسد در کنار کارکردهاي مثبتي که دارد، مي‎تواند آسيب‌هايي را متوجه اين حوزه کند.

وي ادامه داد: با در نظر گرفتن ملاحظاتي مي‌توان از ظرفيت‌هاي فضاي مجازي در پرشور کردن فضاي انتخابات بهره گرفت اما رصد دقيق و به موقع و کنترل اين فضا از سوي متوليان امر و به ويژه فرمانداران و بخشداران از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

مرداني همچنين بر رصد فضاي شهرستان‌ها و مستندسازي تخلفات احتمالي تاکيد کرد و گفت: مي‌طلبد تا فرمانداران و بخشداران موضوعاتي که بستر ناامني را فراهم مي‌کند شناسايي و از سوي ديگر چنانچه تخلفي را مشاهده کردند آن را به صورت مستند و دقيق به ستاد انتخابات گزارش دهند.

رييس ستاد انتخابات چهارمحال و بختياري، رعايت اصل بي‎طرفي، قانونمداري و ايجاد فضاي رقابتي سالم را از مهمترين وظايف عوامل اجرايي انتخابات برشمرد و افزود: بي‎شک رعايت اين موارد در جامعه اعتمادآفريني مي‌کند و زمينه‌ساز برگزاري انتخاباتي پرشور و حداکثري مي‎شود.

مرداني همچنين تعامل و همدلي بين عوامل اجرايي، نيروهاي بازرسي و نظارتي را از ديگر الزامات برگزاري انتخابات سالم و حداکثري دانست و خاطرنشان کرد: تمامي عوامل برگزاري انتخابات تلاش خود را به کار گرفته تا با بهره‌گيري از نيروي انساني متعهد، کارآمد و بي‌طرف از شکل‌گيري هرگونه تخلف و يا جانبداري له يا عليه کانديدايي جلوگيري شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07