پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون استاندار چهارمحال و بختياري:

فراگيري سلامت نيازمند بسيج همگاني است

کد خبر: 63250 تاریخ انتشار: 1398/10/17
نمایش: 2381
اخبار
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به توسعه سلامت در همه نقاط گفت: تحقق و فراگيري سلامت در جامعه نيازمند بسيج همگاني و مشارکت همه مردم و دستگاه‌هاي اجرايي است.
جعفر مرداني روز سه‌شنبه در نشست کارگروه سلامت و امنيت غذايي اين استان افزود: انسان براي زندگي سالم و بانشاط نيازمند امنيت و سلامت است و هر زمان يکي از اين دو مولفه به مخاطره افتد ارزش و جايگاه آن بيش از پيش نمايان مي‌شود.

وي ادامه داد: در حوزه سلامت نيز دستگاه‌ها و نهادهاي مختلفي مسئوليت حفظ بهداشت جامعه را بر عهده دارند و نبايد تمامي مطالبات را بر دانشگاه علوم پزشکي و وزارت بهداشت معطوف کرد.

مرداني تصريح کرد: در حوزه بهداشت و سلامت تنها دانشگاه علوم پزشکي ۲۵ درصد اين مسئوليت را عهده‌دار است و ۷۵ درصد آن به ديگر دستگاه‌ها مربوط مي‌شود.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري همچنين با تاکيد بر مشارکت‌دهي مردم در حوزه سلامت، اظهار داشت: تحقق آرمان‌هاي نظام سلامت بدون مشارکت مردم امکانپذير نيست که در همين خصوص نيازمند فرهنگسازي، آگاه‌سازي و حساس‌سازي عمومي هستيم.

مرداني در ادامه روند اجراي سند جامع سلامت استان را مطلوب ارزيابي کرد و افزود: اهدافي که براي دستگاه‌هاي اجرايي در نظر گرفته شده در مدت يکسال گذشته به طور کامل محقق شده است.

وي خاطرنشان کرد: البته اين سند همچنان داراي نقاط ضعفي است که بايد از سوي دستگاه‌ها و مجريان شناسايي و برطرف شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07