پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

مجريان متخلف در انتخابات با جديت شناسايي مي‎شوند

کد خبر: 73279 تاریخ انتشار: 1398/10/25
نمایش: 2170
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: چنانچه مديران دستگاه‌هاي دولتي و مجريان برگزاري انتخابات، امکانات حاکميتي را در اختيار نامزدها قرار دهند، اين تخلفات با جديت شناسايي و براي مجازات به مراجع قضايي ارجاع داده مي‌شود.
اقبال عباسي روز چهارشنبه در نشست شوراي فرهنگ عمومي اين استان با اشاره به پيش رو بودن ايام‌الله دهه فجر و انتخابات مجلس شوراي اسلامي در کشور، تأکيد کرد: بايد مراقب باشيم، زيرا قطعا دشمن براي کمرنگ کردن حضور مردم در برنامه‌هاي گراميداشت دهه فجر انقلاب اسلامي و انتخابات برنامه دارد؛ نبايد اجازه دهيم مردم دلسرد شوند.

وي افزود: انتخابات بر پايه چهار محور مجريان، ناظران، نامزدها و مردم قرار دارد که اگر اين چهار محور رسالت خود را به خوبي انجام دهند شاهد شکل گيري يک انتخابات سالم وحداکثري خواهيم بود.

وي ادامه داد: در همين راستا مجريان بايد با رعايت کامل قانون و خودداري از جانبداري له يا عليه نامزدي، زمينه انتخاباتي سالم و حداکثري را فراهم کنند و چنانچه در اين رابطه تخلفي در استان شکل گيرد،متخلفان شناسايي و به مقامات قضايي معرفي مي شوند.

عباسي با انتقاد از فرهنگ تبليغات انتخاباتي شکل گرفته، تصريح کرد: برخي داوطلبان به جاي ارائه توانمندي‌ها و برنامه‌هاي خود در موعد قانوني، به دنبال لابي‌بازي و تبليغات غيرقانوني هستند که اين موضوع به دور از اصول و قاعده حاکم بر قانون انتخابات است.

استاندار چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: براي رفع چنين مسائلي در استان و تقويت فرهنگ قانونمنداري نيازمند فرهنگسازي کم و کيف اجراي قانون انتخابات در شوراي فرهنگ عمومي هستيم.

عباسي افزود: در همين راستا به نظر مي‎رسد با امر به معروف و نهي از منکر در عرصه انتخابات بتوان از شکل‌گيري بسياري از تخلفات اين حوزه جلوگيري کرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07