پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

گوشت مرغ مورد نياز ماه رمضان در چهارمحال و بختياري ذخيره‌سازي شد

کد خبر: 93651 تاریخ انتشار: 1399/01/16
نمایش: 2291
اخبار
معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري چهارمحال و بختياري از آماده شدن ۶۵۰ هزار قطعه مرغ براي عرضه به بازار مصرف در اين استان خبر داد و گفت: با آغاز خريد تضميني، گوشت سفيد مورد نياز ماه مبارک رمضان امسال در استان ذخيره‌سازي شده است.

الله‌کرم نصيري از توليد و آماده توزيع شدن ۷۰۰ تن مرغ بالاي ۴۰ روزه در مرغداري‌هاي استان در ماه نخست امسال خبر داد و تصريح کرد: با برنامه‌ريزي انجام شده، حداقل  ۲۰ درصد اين ميزان مرغ گرم با قيمت مصوب هر کيلوگرم  ۱۲۹ هزار ريال از سوي اداره پشتيباني امور دام استان خريداري و ذخيره سازي مي‌شود.
به گفته وي، به منظور تامين مواد پروتئيني استان و تعادل در بازار مصرف در ماه‌هاي آينده، روزانه افزون بر ۶۰ تن مرغ گرم و منجمد با قيمت مصوب در اين استان توزيع خواهد شد.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري چهارمحال و بختياري همچنين از ممنوعيت ورود گوشت مرغ از استان‌هاي همجوار به اين استان تا اطلاع ثانويه خبر داد و تاکيد کرد: کشتارگاه‌هاي طيور نيز ملزم به فعاليت شبانه‌روزي در کشتار، بسته‌بندي و انجماد کردن مرغ تضميني خريداري شده پشتيباني امور دام استان با حداکثر ظرفيت هستند. 

نصيري، همچنين از ذخيره‌سازي بيش از ۲۰ هزار تن محصول گندم وارداتي خريداري شده در بنادر کشور براي اين استان در روزهاي نخست امسال خبر داد و تصريح کرد: با ذخيره‌سازي بيش از ۳۰ هزار تن گندم در انبارهاي استان، تا زمان برداشت محصول گندم و خريد تضميني آن از بهره‌برداران در تيرماه سال‌جاري، مشکلي در تامين آرد و نان مصرفي استان ندارد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07